eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKlimatyzator na 2 pomije › Re: Klimatyzator na 2 pomije
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.195.182.51.217
    !not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Date: Sat, 16 Sep 2023 18:01:51 +0200
    Organization: MAD
    Message-ID: <1p5ck82e8l2mh$.dlg@myjk.org>
    References: <9...@g...com>
    <f...@m...org>
    <d...@g...com>
    <1...@m...org>
    <a...@g...com>
    <1...@m...org>
    <4...@g...com>
    <r...@m...org>
    <d...@g...com>
    <h...@m...org>
    <7...@g...com>
    <udrceg$oah$5$Cav@news.chmurka.net> <2...@m...lan>
    <fjxwghhh8qd$.dlg@myjk.org> <udroq9$oah$6$Cav@news.chmurka.net>
    <1cic1g02x6ae7$.dlg@myjk.org> <udu5c8$f48$1$pisk@news.chmurka.net>
    <1xl08uxqe85hw$.dlg@myjk.org> <udvqb5$bnt$1$pisk@news.chmurka.net>
    <t...@m...org> <Kn_MM.43785$kx57.20735@fx08.ams1>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: 195.182.51.217
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
    posting-host="195.182.51.217"; logging-data="21024";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:+ekOxG7d3gl0uHGkiVnse2uEDs8=
    sha256:k9FCdXHPRX33C3FDIDJ/Z8oVceOsNNXxRQPUJkpITSE=
    sha1:o7Kk0duVeOEVMwJFhr2tsn7+qSs=
    sha256:FuxjWww7t8zx+Cjy+lgZM0nq4VqB16vBkvn+kPcSMEg=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:592418
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 15 Sep 2023 17:04:10 +0200, Pete

    > W dniu 15.09.2023 o 13:29, Myjk pisze:
    >> Thu, 14 Sep 2023 22:31:23 +0200, Pete
    >>
    >>>>
    >>>> Bo jest akceleracja wspomagana silnikiem elektrycznym.
    >>>
    >>> Nope.
    >>> Mikrowspomaganie rozrusznikiem (sic!)
    >>
    >> A rozrusznik to niby jaki jest, spalinowy? Zresztą trudno
    >> to nazwać rozrusznikiem, skoro moc tego niewiele mniejsza
    >> niż cały silnik spalinowy z malucha.
    >
    >> Znaczy wiadomo że jest
    >> to _także_ rozrusznik, tak samo jak w moim PHEV, ale jednak
    >> to jest po prostu silnik elektryczny.
    >
    > Którego moc jest równa 10% mocy spalinowego 1.0
    > do niego przyczepionego.

    16 z 125 to jest 10%? Ciekawe, ciekawe.

    Powtarzam, te 16KM to jest ponad 50% mocy silnika w kaszlaku,
    poza tym to tylko wspomaganie przy przyśpieszeniu gdy
    w spaliniaku sprawność najbardziej kuleje.

    > BTW jaka jest moc rozruszników w BEV?

    W BEV nie ma rozruszników.

    >>>>> Tylko pytanie, czy ten silnik wytrzyma więcej niż 150tys. km.
    >>>>
    >>>> Pewnie w automacie i w pełnej hybrydzie by spokojnie wytrzymał 2x tyle.
    >>>> Przy manualu, co jest w ogóle jakimś absurdem szczególnie przy hybrydzie,
    >>>> pewnie można go szybko zajechać, ale wcale nie trzeba.
    >>>
    >>> Bo ta hybryda to takie głaskanie ekologów. Niby jest (całe +16KM) a
    >>> jakby jej nie było (patrz wyżej)
    >>
    >> To jest mało istotne że to tylko 16KM, w elektryku moment obrotowy się
    >> najbardziej liczy i sprawność, to tu silnik spalinowy ma największe
    >> problemy, szczególnie właśnie przy ruszaniu.
    > Ale finalnie zużycie benzyny jest o te 10% mniejsze.

    Nie wiesz tego, bo zdaje się nie jechałeś równolegle spaliniakiem?

    > Baterii i mocy nawet nie wystarcza na wyjechanie
    > z garażu bez spalin. Więc po co to komu? :)

    Wystarcza aby skasować turbodziurę, poprawić przyśpieszenie,
    poprawić sprawność i zmniejszyć zużycie paliwa w spaliniaku.
    Myślisz dlaczego w spaliniakach "wyścigowych" zaczęli takie
    rozwiązanie stosować, dla zabawy? To czasem jedyny sposób
    aby poprawić parametry, bo technologia spalinowa żeby to
    wyrównać wymagałaby poniesienia wielokrotnie większych kosztów.

    >>>>> Aha, spalanie w cyklu mieszanym (zawsze 4os.) wyszło 5.5l
    >>>>
    >>>> No bo masz tu po pierwsze rekuperację, a po drugie, jak wspomniałem dwa
    >>>> akapity wyżej, jest wspomaganie ruszania silnikiem elektrycznym, dzięki
    >>>> czemu jest poprawiona sprawność samego silnika spalinowego. Nijak byś
    >>>> takich wartości nie uzyskał na zwykłym ICE a tym bardziej w 17-letnim
    >>>> gruzie.
    >>> No no no. Sam Ford deklaruje, że MHEV ma _do_ 10% mniejsze spalanie.
    >>> Więc wersja bez hybrydy spali ok 6l.
    >>
    >> No no no, ale oni tym przecież głaskają ekologów, więc im nie zależy na
    >> znacznym wykazywaniu przewagi hybrydy, wolą lepsze parametry wykazać dla
    >> czystego spaliniaka. W rzeczywistości jakbyś chciał jechać spaliną tak samo
    >> jak tą hybrydą, to już by spalił min. 7.
    > No nie.
    > Hybryda wg producenta spala od 5.5l

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem powyżej.
    Ile faktycznie spali więcej to by się okazało
    w teście równoległym.

    > BEV - od 6.0l.

    Wiesz co znaczy skrót BEV? Battery Electric Vehicle.
    Pewnie miałeś na myśli ICE.

    > Ale chciałem tylko wtrącić w Waszą dyskusję, że 3cylindrowy silnik 1.0
    > wcale nie musi być kosiarką. Hybryda wpadła tylko przypadkeim, bo taką
    > wersję dostałem z wypożyczalni.

    No i chwalisz że nie zamulał, a nie zamulał i miał mniejsze spalanie dzięki
    temu silnikowi elektrycznemu. 17-letni gruz (a nawet 8-letnia "żaba" mojej
    żony) nijak takiej wartości nie osiągnie. Dzisiaj musiałem znowu się
    przejechać tą pierdziawką, głaskałem jak się dało, 7.5L spalanie na
    dystansie 10km.

    > A widzę że były też BEV-y z tym silnikiem.

    I znowu, były ICE, ale Ty nim nie jechałeś dla porównania a tym bardziej
    równolegle aby sprawdzić jakie w identycznych warunkach było spalanie.

    Tak się składa że ja jeździłem Outlanderem PHEV 2015 (teraz jeżdżę 2020),
    który generalnie konstrukcyjnie jest bardzo podobny (znaczy PHEV nie ma
    swojej płyty, ma po prostu dodaną baterię pod podłogę i "większy rozrusznik
    pod maską), z pewnością ma identyczny silnik spalinowy.

    Ale to PHEV na identycznej trasie w trybie HEV (czyli pusta bateria) miał
    zużycie paliwa ~3L mniejsze niż ICE. Fakt że bateria większa więc więcej
    mógł sobie ładować w optymalnych warunkach, pewnie więcej odzyskał z
    hamowania niż taki MHEV, ale to nie zmienia faktu że baterie i silniki
    elektryczne znacznie poprawiają sprawność spaliniaka.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1