    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kłopotliwe drzewo do usunięcia.
    Date: Sun, 22 Mar 2009 21:15:17 +0100

    WaskiDiver <w...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak pozbyć się drzewa owocowego stojącego na wspólnym terenie z
    > sąsiadem? Drzewko musiałoby 'uschnąć'... bez śladów ingerencji
    > osób
    > trzecich...

    Słyszałem historię drzewa rosnącego w samym środku niewielkiego
    parkingu, przed usługowym budyneczkiem. Drzewo w zasadzie
    uniemożliwiało korzystanie z parkingu, jednak na jego wycinkę nie
    zgodził się jakiśtam departament mimo pozytywnej decyzji
    wydziału ochrony środowiska. Więc właściciel placu za czyjąś
    poradą najpierw zgłosił "pielęgnacyjne przycięcie konarów
    drzewa", a następnie "usunięcie suchego, całkowicie pozbawionego
    gałęzi" pnia drzewa :-)

    A na poważnie - jeśli chodzi o legalnośc wycinki, to owocowe
    można ścinac bez żadnych pozwoleń. A jeśli chodzi o spór z
    sąsiadem, to... to może jednak napisz coś więcej, bo tak to nie
    wiadomo, czy to drzewo ci przeszkadza w jakiś bezdyskusyjny
    sposób, czy jesteś może sąsiadem typu "panie wytnij pan to
    drzewo, bo mi liście na podwórko lecą".

    J.