  • Data: 2010-01-04 23:02:11
    Temat: Re: Kocioł (de Dietrich MCR II) wyłącza się...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rentier wrote:
    > ...w przypadku gdy temp. zasilania = temp powrotu. Ok, niech mu
    > będzie. Ale dochodzi do sytuacji, kiedy mam ustawione zasilanie na
    > np.50 stC a temp. powrotu i zasilania ustawi mi się na np. 44 st.C.
    > Pompa się wyłącza, a kocioł czeka w najlepsze na większą różnicę
    > temperatur. Myk polega na tym, że obie temperatury powooooli równocześnie
    > spadają
    > i do istotnej dla kotła różnicy nie dochodzi.
    > Skutek jest taki,że proces ten trwa nawet 15- 20 minut, a przez ten
    > czas grzejniki mi się wyziębiają. Wybieg pompy ustawiłem na 1 minutę,
> [...]

    myślę że trzeba wydłużyć... :)

    tak aby woda miała szansę oddac trochę ciepła. Wtedy delta sie powiększy i
    kocioł zastartuje.

    W sumie to dla mnie to wyłaczanie obiegu nie jest zbyt mądre podczas sezonu
    grzewczego. Woda powinna cyrkulowac non stop tak aby automatyka widziła co
    sie dzieje w ukłądzie. Niekóre atomatyki co jakiś czas puszczają na chwile
    pompe i sprawdzają deltę.

    jeszcze jedno pytanie dość zasadnicze. Czy te 15 minut wyziębienia
    grzejników powoduej jakies problemy w poziomie ciepła w pomieszczeniach. Bo
    wiesz sprawność ogrzewania oceniamy po temperaturze pomieszczeń a nie
    temperaturze grzejników.