    From: "marekjan" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł gazowy
    Date: Tue, 26 May 2009 09:08:38 +0200

    Użytkownik "Tomek" <tpajzert_x@_xpoczta.fm> napisał w wiadomości
    news:gve3nl$n6$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Temat dotyczy wyboru kotła gazowego
    > Temat już wiele razy pojawiał się na formu, ale im więcej czytam tym mam
    > wiekszy metlik w glowie.
    > Dom 100m2, sciana 24cm plus styropian 10cm, bez poddasza uzytkowego, na
    > gorze welna 20cm wszedzie ogrzewanie podlogowe, w lazience dodatkowo
    > drabinka. Do kotlowni gdzie bedzie wisial piec do wanny mam 1m, do
    > umywalki 4m, do prysznica niecale 6m i do kuchni 8m. W kuchni jest
    > zmywarka wiec ciepła woda bedzie żadziej uzywana. Rodzina 2 + 2. Kotłownia
    > ma 8,3m3.
> [...]

    Za mało danych. Np. Czy zasilanie GZ50 czy propanem?
    Gdy to drugie to ciepło z kondensacji jest znikome i kocioł
    kondensacyjny się nie opłaci.
    Co to znaczy ściana 24 cm??. Inaczej jest, gdy są to sylikaty
    inaczej niż gdy Porotherm czy beton komórkowy kl 500.
    Czy bryła domu zwarta, bez garażu w bryle?? Jakie zapotrzebowanie
    na moc??
    Przy małym zapotrzebowaniu na moc czas zwrotu dla kondensacji znacznie
    się wydłuży. Nieprawdą jest że tylko podłogówka jest "opłcalna" dla
    kondensacji. Również znacznie przewymiarowane grzejniki
    (zasilanie niską temperaturą) daje korzyść z kondensacji.
    Do celów komfortu cieplnego- jeśli już kocioł 2 funkcyjny
    to koniecznie z wbudowanym zasobnikiem i włączaną
    okresowo cyrkulacją (odrębna pompa).
    Mam 2F bez zasobnika i to odradzam!.