  • Data: 2009-05-26 19:37:55
    Temat: Re: Kocioł gazowy
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    news:gvgufe$195m$1@news2.ipartners.pl...

    > Dla spełnienia "urzędowej" normy nie wystarczy nawet 10cm - potrzeba 12cm.

    Jaja sobie robisz?? Ogorki swego czasu mialy prawo wyginac sie w jedna
    strone, a certyfikaty energetyczne tez dla naszego dobra.

    > Więc od tego w ogóle zaczyna się rozmowa. A przy gazie nawet 20cm zwrcaca
    > się w jeden sezon względem 12cm.

    To jest bardzo ciekawa teoria, ciekawe jak to wyliczyles i w dodatku dla
    kazdego przypadku. Zima jak sobie dyskutowalismy na ten temat to ktos
    podawal obliczeniowe oszczednosci podobnego rozwiazania jak to co opisujesz
    i oszczednosci sezonowe na poziomie 200zl, oczywiscie dla jego domu. Fakt,
    ze nie pamietam o jakie chodzilo paliwo. Nie byla to na pewno pompa ciepla.
    Przypuscmy ze koszt dodatkowego ocieplenia to kwota ok. 2000zl, inwestycja
    zwroci sie za 10 lat. A to jedynie wartosc obliczeniowa, jak wyjdzie w
    praktyce tego nikt nie wie. Byc moze sciany jest mniej i styropianu nie
    pojdzie az tyle, ale dojda za to okna. Koszt styropianu zmniejszy sie,
    podobnie jak jego relatywny wplyw na rachunki. Do tego okazuje sie, ze
    styropian nienasiakliwy wcale nie jest, zatem jego parametry izolacyjne z
    czasem ulegna pogorszeniu. Grubszego pewnie wolniej, ale jednak, zatem
    szacowanie zwrotu inwestycji komplikuje sie nieco bardziej.
    Dla przykladu u mnie powierzchnia scian zewn. to ok. 300m^2 a dachu 400m^2,
    ale w powierzchni scian sa jeszcze duze okna znacznie zimniejsze jak sama
    sciana. Co pozwala Wam konstruowac tak ogolne tezy i w dodatku wierzyc bez
    krytycznie we wszystko co napisane to doprawdy nie wiem.

    Pozdro.. TK