eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKogeneracjaRe: Kogeneracja
  • X-Received: by 2002:a37:c8c:0:b0:6ff:d3e0:6b6a with SMTP id
    134-20020a370c8c000000b006ffd3e06b6amr1778682qkm.108.1672523776512; Sat,
    31 Dec 2022 13:56:16 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a37:c8c:0:b0:6ff:d3e0:6b6a with SMTP id
    134-20020a370c8c000000b006ffd3e06b6amr1778682qkm.108.1672523776512; Sat,
    31 Dec 2022 13:56:16 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
    ews.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!3.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.quux.
    org!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usen
    et.blueworldhosting.com!peer03.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-m
    edia.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.
    googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 31 Dec 2022 13:56:16 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <b...@g...com>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=31.0.21.111;
    posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
    NNTP-Posting-Host: 31.0.21.111
    References: <7...@g...com>
    <topra1$361$1@gioia.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@g...com>
    <b...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: Kogeneracja
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    Injection-Date: Sat, 31 Dec 2022 21:56:16 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 3449
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:587813
    [ ukryj nagłówki ]

    sobota, 31 grudnia 2022 o 22:39:03 UTC+1 WS napisał(a):
    > sobota, 31 grudnia 2022 o 21:34:16 UTC+1 4kogu. napisał(a):
    >
    > > A potem oddaj kasę za naukę. W podstawówce mnie uczyli że sprawność silnika
    spalinowego na benzynę nie jest większa niż 20% a wysokopreznego 30%. Potem się
    dowiedziałem że w laboratoriach daje się uzyskać kilka procent więcej. Trochę ponad
    50% miały i może dalej mają silniki parowe potrójnego rozprężania stosowane w
    statkach rzecznych napędzanych kołami łopatkowymi. Uważam że wszystko co napisałeś to
    bzdury wyssane z palca. A jak to gdzieś przeczytales to jakim trzeba być dyletantem
    żebyś taka bzdurę uwierzyć?
    > Bez przesady, ta sprawność 20-50% to tylko sprawność zamiany energii zawartej w
    paliwie w ruch (obrotowy wału), czyli napęd. Reszta (straty) to generalnie ciepło,
    które oczywiście przy ogrzewaniu można i należy wykorzystać. Trochę ciepła ucieknie
    tylko ze spalinami, ale i te można raczej mocno schłodzić...



    Jak by to miało sens to połowa agregatów prądotwórczych w marketach miała by
    chłodzenie wodne z opcją do podłączenia do ogrzewania. Dla mnie ma sens posiadanie
    akumulatorów i ładowanie ich w nocy i rozładowywanie w dzień. A że ma sens to mam
    takie akumulatory i będę dokupowal żeby mieć ich więcej. Drugie co ma sens to
    posiadanie małego agregatu prądotwórczego żeby z niego ładowac akumulatory do
    zasilania automatu który na mnie pracuje w domu. Już wymyślili że jak ktoś ma
    działaność gospodarczą zarejestrowana na adres zamieszkania to ma płacić stawkę jak
    za prąd dla działalności.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1