    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Komin
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Fri, 23 Jun 2017 11:21:28 +0200

    Fri, 23 Jun 2017 10:31:48 +0200, k...@w...pl

    > Pitu pitu.
    > Grzanie prądem jest najdroższym sposobem grzania.

    Nie jest, bo inwestycyjnie na starcie jest najtańsze.

    > Częste przerwy dostaw prądu w terenach zwłaszcza wiejskich
    > oduczają polegania na prądzie(łatwiej jeden akumulator
    > dla pompki i podajnika niż "100" dla grzania prądem).

    Pitu-pitu. Brak dostaw prądu w największe mrozy, kiedy to występują
    największe straty ciepła w domu, występuje bardzo rzadko. Najczęściej brak
    jest prądu jak są wichury i opady mokrego śniegu albo marznącego deszczu,
    czyli przy temperaturach okołozerowych. Wtedy straty są znacznie mniejsze,
    a więc i potrzebna moc jest mniejsza. Do tego jako zabezpieczenia na brak
    prądu można zrobić piecyk gazowy na butle z wyrzutem bocznym, również nie
    trzeba wywalać komina przez dach.

    > Cena wykonania kotłowni to komin 3000 ściana 1 z 12 cm to około 3000 (z
    > wykończeniem na zicher) eksploatacja przez lata prądu w porównaniu do
    > śmieciucha hm ... wolę PC lub ewentualnie gaz.

    Oczywiście że lepiej PC lub gaz niż kopciuch węglowy czy drewniany. Ale czy
    policzyłeś to dla domu 100m2 czy dla 200? Ja buduję dom 200m2 z wpisanym
    garażem i też nie ma mowy o grzaniu prądem, dlatego montuję PC, bo PC mi
    się zwróci po 6-7 latach przy moich parametrach. Ale tutaj rozmawiamy o
    domu parterowym o powierzchni 100m2 o prostej bryle (4 ściany bez wykuszy,
    bez garażu).

    > Co do paliwa PC gdzie paliwo?
    > Kotłownia z podajnikiem, jeżeli kupujesz 10ton na raz to tak ale jam
    > kupisz kilka worków to złożysz ją przy piecu.
    > Życzę ci grzać w duże mrozy prądem, chciałbym zobaczyć twój rachunek.
    > Sezon grzewczy powinien kosztować kilkaset zł, a nie kilka tysięcy.

    Wystarczy zrobić OZC. U mnie wyszło strat 6,5kW dla 200m2 przy -20 i 23sC w
    domu. A ile tych dni w sezonie poniżej -15sC jest, 10? Dramatyzujesz, jak
    większość. Poza tym powtarzam, sam rachunek miesięczny/roczny to nie
    wszystko, do tego rachunku wlicza się również koszt inwestycji. Ja pakuję
    30 tys. w PC, czyli na starcie mam +20 w stosunku do instalacji na prądzie.
    Jak liczysz, to licz wszystko a nie tylko to co wygodnie.

    --
    Pozdor
    Myjk