  • Data: 2012-03-14 07:53:12
    Temat: Re: Komin ceramiczny problem.
    Od: Ariusz <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-13 22:17, Adam pisze:

    > Przy wentylacji grawitacyjnej musialbym postawic drugi komin. Bez niej wystarczy mi
    tylko jeden. Nie ma szans zeby jednym kominem objac wszystkie pomieszczenia - nawet
    kuchni i lazienki nie mam obok siebie.. Wiec 700-800 pln wiecej do jednego komina
    plus 3k pln drugi komin, zgodzisz sie ?

    > To teraz dolicz nawiewniki w oknach przy wentylacji grawitacyjnej, odlicz koszt
    nawiewnikow w oknach dachowych (ja moglem kupic fakro FTS zamiast FTS-V ktore sa
    stowe tansze na sztuce - a mam 8 sztuk w dachu). To kolejne 800 pln :) Reku kosztowal
    mnie 6,5k pln plus 2-2,5k pln za ksztaltki, rury, anemostaty, czerpnie . Mnie tam
    wychodzi, ze sie oplacalo ;)
    > pozdr.

    Sam maiłem chęć zamontować WM - i po lekturze netu, ulotek oraz po
    rozmowach na targach to jakbym zrezygnował z kominów wentylacyjnych
    grawitacyjnych to jeszcze bym zaoszczędził - no może przesadziłem ale
    miało być nie wiele drożej. Z tą różnicą, że za dwa kominy z
    wentylacjami zapłaciłem 8 tys. A wg. sprzedawców reku miały kosztować o
    wiele więcej. A samo reku jak mi wyliczyli to może w 15 tys. by się
    zamknęło. Tylko jeszcze jedna rzecz, o której mówi się nie wiele. Koszt
    utrzymania reku i jego sprawność. Po dogłębnej analizie reku miało tylko
    sens z np.GWC, a te już mi wyliczali od 15 do 30 tys. Więc całość
    inwestycji zamknęła by się do 30 do 40 tys. Owszem można samemu taniej
    ale trzeba się na tym znać, a ja się nie znam.

    Ariusz