  • Data: 2010-09-29 12:37:47
    Temat: Re: Kominek a dopływ świeżego powietrza ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 29-09-2010 o 12:20:02 /// Kaszpir /// <z...@g...com>
    napisał(a):

    > Ale to chyba żaden mit ...
    >
    > Nawet prawo budowlane i obecne normy wymagają że domy budowane od
    > pewnego roku MUSZĄ mieć dopływ świeżego powietrza do kominka.

    Na pewno musi być kratka wentylacyjna , czy dopływ to nie wiem,
    mi kominiarz go odbierał w zeszłym roku w grudniu i nie miał
    żadnych pytań, interesowała go tylko kratka.

    > Mój dom także będzie miał taki dopływ w standardzie bo i musi mieć ...
    >
    > Po prostu jak będzie dopływ to bez sensu było go nie wykorzystać ..

    > Sam dopływ to nie wszystko. Do dopływu montuje się jeszcze
    > przepustnicę , którą można zamknąć i dzięki temu zamykamy całkowicie
    > dopływ powietrza ...
    > Przepustnica zapewne jest po to aby właśnie bez sensu nie leciało
    > zimne powietrze gdy kominek jest nie używany.
    A ty jak sądzisz o czym wyżej pisałem? o przepustnicy, które nie są
    idealnie
    szczelne.

    > Nie wiem nie znam się ...
    > Wyczytałem jedynie że jeśli nie ma świeżego powietrza to kominek
    > zabiera je z pomieszczenia , więc zabierze w pierwszej kolejności
    > ciepłej powietrze. Dodatkowo na czas palenia powinno się otwierać
    > okno , aby dostarczyć odpowiednią ilośc powietrza a przy zamkniętych
    > oknach może zrobić się podciśnienie i po otwarciu kominka możemy
    > osmolić pomieszczenie
    Ale przy wentylacji grawitacyjnej masz tak samo, nie trzeba kominka,
    żeby ci się podciśnienie robiło przy szczelnych oknach, piec gazowy też
    ci to zrobi, po to min kratka żeby awaryjnie wyrównać ciśnienie aby
    spaliny ci się nie cofały. Aby to wszystko dobrze chodziło toci pisałem
    że potrzebujesz nawiew powietrza do domu, obojętnie
    czy palisz w kominku czy nie. Tyle że jak palisz to potrzebujesz trochę
    więcej.

    , także włączenie w domu np. okapu może
    > spowodować złe działanie kominka ..
    Zgadza się.

    > A 1500-1600zł za kominek z czopuchem , deflektorem , szyberem i
    > dolotem to chyba nie jest aż tak straszna cena ...
    Zależy jaki wkład się kupuje, ja kupowałem do ciągłego palenia, są droższe
    i wybór mniejszy, ale za to bardziej trwałe.

    > Może i nie jest to z najwyższej półki kominek , ani nie jest wielkiej
    > mocy , ale mi taki starczyłby ...
    >
    > A zależy mi na komforcie palenia i aby w pomieszczeniu było
    > powietrze ...

    Zrobisz jak uważasz, ja ci tylko przedstawiłem zalety i wady rozwiązań.

    --
    Pozdr
    JanuszK