  • Data: 2010-09-30 07:50:22
    Temat: Re: Kominek a dopływ świeżego powietrza ?
    Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.09.2010 09:16, Andrzej S. pisze:

    > Szczególnie w zimne dni latwo (bo reka) mozna przesledzic
    > co robi to zimne powietrze za kratka, a przed popielnikiem.
    > Otóz jest zasysane w calosci do komory. Nie oziebia mieszkania,
    > nawet gdy nie palisz i gdy caly ten dolot nie jest
    > jakos przymkniety. Idzie w komin, który zawsze jest glodny
    > powietrza. Nawet nie ma tam jakiegos szyberka. Byla to
    > prowizorka, o szyberku myslalem, ale widze, ze niepotrzebnie.

    Dołączę się do tematu bo mnie obecnie on bardzo interesuje...
    Mam kominek, którym się dogrzewamy, podstawowe źródło ciepła to
    elektrociepłownia - fajny bajer, ale to oni decydują kiedy grzać...

    Do rzeczy - kominek zabudowywał ktoś kto pierwszy raz w życiu to robił,
    ja go dostałem że tak powiem w posagu.
    Do kominka nie ma doprowadzonego powietrza z zewnątrz, w budynku
    wentylacja grawitacyjna, okna nowe - szczelne no i wszystko co się z tym
    wiąże...

    Zastanawiam się czy dobrym rozwiązaniem było by doprowadzenie powietrza
    do kominka z piwnicy? Piwnica jest lekko wilgotna, jest tam cały czas
    otwarte okienko, bo pani kot musi sobie jakoś wychodzić.
    Jeżeli do kominka bym doprowadził powietrze z piwnicy, a do piwnicy
    napływało by powietrze zewnętrzne przez okno to wymusiło by się w ten
    sposób wentylacje w sezonie grzewczym, czyli gdy powietrze zewnętrzne
    jest suche, tym samym w gratisie otrzymał bym suszenie piwnicy.
    Dało by się to pogodzić? Będzie to tak działać? czy lepiej doprowadzić
    tą rurę z zewnątrz?

    Pozdrawiam
    Rafał