    From: Jacek <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kominek s?abo grzeje
    Date: Fri, 09 Mar 2012 12:17:58 +0100

    W dniu 2012-03-09 10:59, tomekx pisze:
    > W ci?gu 3 godzin spalam ok. 4 du?e szczapy drewna o d?ugo?ci ok 40-50cm +
    > oczywi?cie na rozpa?k? troch? ma?ych deseczek.
    Długość już poznałem, a co z grubością?

    Drewno ma wartośc opałową ok 4 kWh/kg, więc chcąc palić na pełną moc
    kominka musisz spalać jakieś 5 kg/godz (sprawność kominka nie jest 100%).
    Ja spalam ok 15 kg suchego drewna za popołudnie i mam pokoju o
    powierzchni 30 mkw ponad 25 stopni a pozostałe pomieszczenia ok 20
    stopni (mam "fragmentaryczne" rozprowadzenie ciepła.

    Domyślam się, że większość ciepła wypuszczasz kominem. Masz szyber na
    wylocie spalin? Regulowany?
    Jacek