  • Date: Fri, 09 Mar 2012 13:05:05 +0100
    From: Andrzej S <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kominek s?abo grzeje

    W dniu 2012-03-08 23:14, tomekx pisze:
    > Witam
    > pare dni temu uruchomilem kominek w swoim salonie. Mam rozprowadzone ciep?o
    > turbina na poddasze u?ytkowe. Ogólnie wszystko dzia?a, kominek grzeje, z
    > kratek wylatuje ciep?e powietrze. Z tym, ?e wydaje mi sie, ?e powinno grzaae
    > mocniej. Wk?ad ma 14kW. Z trzech kratek na poddaszu leci ciep?e powietrze,
    > ale nie jest super gor?ce, kratek mo?na spokojnie dotkn?ae i nie oparzymy
    > sie. No chyba, ?e po 20 sekundach trzymania - to mo?e lekko.

    3 sprawy, których chyba jeszcze nie poruszono.

    Zupelnie inaczej nagrzewa sie (i stygnie) dom z ciezkiej cegly (np.
    silikat) i z drewna czy czego tam lekkiego. Mój bloczek silikatowy
    nagrzewa sie niezwykle wolno, za to potem mozna przez dobe nie palic.

    W górnej czesci obudowy kominka chyba masz kratke wywiewowa cieplego
    powietrza. Zamocuj tam jakis wentylator dmuchajacy w dół. Byly takie
    na Allegro za pare zloty, duze potrójne smiglo. Efekt - zwlaszcza
    po dluzszym niepaleniu - przerasta wszelkie oczekiwania. Powiedzialbym,
    ze odczucie tempa ocieplania zwielokratnia sie z jakims czynnikiem x 3.

    Wlotu powietrza pod kominek nie wolno ograniczac. To tak, jakbys
    blokowal ruch powietrza wokól procesora, cieszac sie, ze cos jest
    bardziej gorace. Jest bardziej gorace, ale odbiór ciepla jest
    gorszy. Zamiast zatykac zrób odwrotnie - spróbuj ustawic wentylator
    i tam dmuchac. Tym bardziej, ze moze jakas welna dotyka radiatora,
    albo odleglosci do obudowy i przeplywy wokól kominka nie sa
    wystarczajace.

    pozdro
    --
    A S