    From: b...@k...math.uni.lodz.pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kominek z płaszczem + bufor ... fundament i inne
    Date: Wed, 5 Oct 2011 21:55:27 +0000 (UTC)

    Adam pisze:
> [...]

    U siebie pod bufor mam grubszy zbrojony chudziak z mocniejszego betonu.
    O kominku nie pomyślałem, bo to nie jest chyba taki mega ciężar.

    > Ja mam bufor 1000l w piwnicy. Wylozylem 10cm styro (w dwoch warstwach
    > po 5cm) EPS100 i na tym przemurowalem dwie warstwy z bloczka
    > betonowego (takiego zwyklego 38x25x12cm) i gore do rowna zaciagnalem
    > zaprawa. I na tym stoi sobie bufor - nic sie z nim nie dzieje :)
    > Jezeli robilbym to na wylewce - to w miejscu gdzie stoi bufor
    > ograniczylbym dosc mocno grubosc styropianu pod wylewka do max 5cm
    > albo nawet mniej.. Duze ryzyko ze styro sie ugnie i wylewka peknie.
    > Choc jak gruba i zazbrojona to nie powinna :)

    U tej kobitki tak zrobili i chyba działa.
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?133683-Dzi
    ennik-Arniki&p=3991858&viewfull=1#post3991858
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?133683-Dzi
    ennik-Arniki&p=4073834&viewfull=1#post4073834
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?133696-Kom
    entarze-do-dziennika-Arniki&p=4073861&viewfull=1#pos
    t4073861
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?133683-Dzi
    ennik-Arniki&p=4087443&viewfull=1#post4087443

    > Pozatym nie taka jest idea komina z plaszczem - ja mam wszystko
    > maksymalnie zaizolowane i sam kominek nie daje za wiele ciepla - tylko
    > jak sobie ustawisz fotel naprzeciwko szybki to mozna sie ogrzac :)
    > Gdyby pomieszczenie szybko sie nagrzewalo bylaby to jego wada bo on ma
    > ogrzac caly dom a nie tylko salon. Salon mialbys przegrzany, a
    > sypialnie zimne. Nie o to chodzi :)

    Mnie się to podoba :)
    Ta izolacja kominka to jak wygląda? Wełna przylega bezpośrednio do
    wkładu?

    > Jezeli to ma byc glowne zrodlo ogrzewania to jak najbardziej jest to
    > zdecydowanie najlepsza opcja.
    >
    > Ja mam kominek z plaszczem bo cala instalacje zrobilem sobie sam.
    > Pozatym mam Zuzie z Kratek - sam kominek kosztowal jakies 3k pln.
    > Drugie tyle za graty do instalacji jak wymiennik, pompy, rury etc.

    Ja podchodzę do zagadnienia tak: skoro mam bufor, i to w układzie otwartym to żal
    nie dać kominka z wkładem wodnym.

    bajcik