  • 1. Data: 2011-09-28 15:06:16
    Temat: Kominek z płaszczem + bufor ... fundament i inne
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Hej,

    Parę osób z grupy (s13, Adam... i pewnie inni) użytkują kominek
    z płaszczem.

    Przymierzam się również do tego pomysłu, ale mam kilka pytań.
    Czy pod kominek oraz pod bufor powiedzmy 1500/2000l dawaliście
    jakiś osobny fundament ? Albo jakąś dylatacje między wylewką
    pod kominkiem a resztą wylewek/podłogi w pomieszczeniu ?

    Tak sobie kombinuje, że jakby odległość między kominkiem
    z płaszczem a buforem była mała (najlepiej minimalna, jakby
    bufor stał tuż za ścianą przy której jest kominek) - to można
    by zasilać bufor grawitacyjnie - grube rury z kominka wpięte
    w bufor i po temacie. Nie straszne wówczas żadne zaniki
    prądu i tym podobne, żadna pompka nie musi chodzić ...

    Jak jest u Was ?

    Inna kwestia która mi się średnio podoba przy kominku z płaszczem
    i buforem, to możliwość "przepalania" w kominku... dla uzyskania
    szybkiego efektu...... żeby szybko zrobiło się przyjemnie cieplej
    - tzn. np. tak jak teraz za oknem... temperatura w nocy ok 3-4...
    w domu jeszcze nie zimno... ale zamiast np 23 to już tylko 20 stopni.
    Wracamy po pracy, palimy intensywnie wieczorem... i ...
    Przy buforze i podłogówce - to jednak zanim nagrzeje sie bufor,
    a następnie zauważalnie podłoga... to pewnie sporo czasu
    musi minąć. Więc wieczorem nie będzie raczej cieplej ...
    choć pewnie fajnie będzie rano wstać, bo wówczas może
    podłoga odbierze trochę ciepła z bufora i zacznie coś oddawać
    pomieszczeniom.

    Tu przewaga kominka zwykłego / kominka z DGP... rozpalamy i
    po paru chwilach czuć już przyjemne ciepło (fakt, że nie w całym
    domu... no ale coś za coś).

    Chyba idealną opcją jak dla mnie, byłby zwykły kominek...
    ... w salonie... plus kocioł na drewno w kotłowni z buforem :)
    (do kompletu kocioł na gaz ziemny...)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

    ps.
    ale mamy fajny ciepły wrzesień (w porównaniu np. do zeszłorocznego) :)

  • 2. Data: 2011-09-28 15:19:03
    Temat: Re: Kominek z płaszczem + bufor ... fundament i inne
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Aleksander napisał:
    > Czy pod kominek oraz pod bufor powiedzmy 1500/2000l dawaliście
    > jakiś osobny fundament ?

    Może nie do końca na temat, ale wtrącę... :-)

    Postawiłem 'kafloka' - waży on pewnie z tonę, albo i więcej. Nie robiłem
    pod nim fundamentu, ale stoi on wewnątrz ściany nośnej i jest wsparty na
    jej fundamencie.
    Na wylewce/chudziaku bałem się stawiać, bo to może z czasem jednak osiąść.
    Mój zbiornik CWU stoi na chudziaku, ale ma tylko 300 l.

    pozdr
    Robert G

  • 3. Data: 2011-09-28 16:07:00
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakiś osobny fundament ? Albo jakąś dylatacje między wylewką
    > pod kominkiem a resztą wylewek/podłogi w pomieszczeniu ?

    Jeżeli chodzi o kominek, to ekipa wylewająca chudziak kazała mi zabrać jedną
    warstwę styropianu w miejscu, gdzie będzie stał kominek (tzn. mam 2x5cm
    styropianu, a w miejscu kominka jest tylko 5 cm styropianu).

    pzdr
    Bogdan

  • 4. Data: 2011-09-28 16:19:08
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 17:06:16 +0200, Aleksander napisał(a):
    (...)

    Ja co prawda zrezygnowalem z plaszcza, kupilem wklad stalowo-szamotowy i
    robie kominek z tzw. ciepla obudowa (akumulacyjny), ale zrobilem pod niego
    fundament. Kominek z obudowa bedzie wazyc z 700 kilo, wiec lepiej nie
    ryzykowac.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2011-09-28 17:51:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Wrz, 17:06, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

    > Przymierzam si r wnie do tego pomys u, ale mam kilka pyta .
    > Czy pod kominek oraz pod bufor powiedzmy 1500/2000l dawali cie
    > jaki osobny fundament ? Albo jak dylatacje mi dzy wylewk
    > pod kominkiem a reszt wylewek/pod ogi w pomieszczeniu ?

    Ja mam bufor 1000l w piwnicy. Wylozylem 10cm styro (w dwoch warstwach
    po 5cm) EPS100 i na tym przemurowalem dwie warstwy z bloczka
    betonowego (takiego zwyklego 38x25x12cm) i gore do rowna zaciagnalem
    zaprawa. I na tym stoi sobie bufor - nic sie z nim nie dzieje :)
    Jezeli robilbym to na wylewce - to w miejscu gdzie stoi bufor
    ograniczylbym dosc mocno grubosc styropianu pod wylewka do max 5cm
    albo nawet mniej.. Duze ryzyko ze styro sie ugnie i wylewka peknie.
    Choc jak gruba i zazbrojona to nie powinna :)

    > Tak sobie kombinuje, e jakby odleg o mi dzy kominkiem
    > z p aszczem a buforem by a ma a (najlepiej minimalna, jakby
    > bufor sta tu za cian przy kt rej jest kominek) - to mo na
    > by zasila bufor grawitacyjnie - grube rury z kominka wpi te
    > w bufor i po temacie. Nie straszne w wczas adne zaniki
    > pr du i tym podobne, adna pompka nie musi chodzi ...
    >
    > Jak jest u Was ?

    Ja mam bufor prawie dokladnie pietro nizej wiec nici z grawitacji :-)
    Pozatym bufor mam w ukladzie zamknietym, a kominek otwartym - czyli
    przez wymiennik. A przez wymiennik grawitacyjnie nie przepchniesz - za
    duze opory. Jakbys robil bufor w ukladzie otwartym to czemu nie -
    mysle ze zdaloby to egzamin.

    > Inna kwestia kt ra mi si rednio podoba przy kominku z p aszczem
    > i buforem, to mo liwo "przepalania" w kominku... dla uzyskania
    > szybkiego efektu...... eby szybko zrobi o si przyjemnie cieplej
    > - tzn. np. tak jak teraz za oknem... temperatura w nocy ok 3-4...
    > w domu jeszcze nie zimno... ale zamiast np 23 to ju tylko 20 stopni.
    > Wracamy po pracy, palimy intensywnie wieczorem... i ...
    > Przy buforze i pod og wce - to jednak zanim nagrzeje sie bufor,
    > a nast pnie zauwa alnie pod oga... to pewnie sporo czasu
    > musi min . Wi c wieczorem nie b dzie raczej cieplej ...

    U mnie nigdy temperatura tak nie spada - dom mocno akumulacyjny +
    solidnie zaizolowany. 3 stopnie to traci w ciagu 3 pelnych dob od
    momentu wylaczenia ogrzewania, przy solidnych mrozach na zewnatrz.
    Pozatym nie taka jest idea komina z plaszczem - ja mam wszystko
    maksymalnie zaizolowane i sam kominek nie daje za wiele ciepla - tylko
    jak sobie ustawisz fotel naprzeciwko szybki to mozna sie ogrzac :)
    Gdyby pomieszczenie szybko sie nagrzewalo bylaby to jego wada bo on ma
    ogrzac caly dom a nie tylko salon. Salon mialbys przegrzany, a
    sypialnie zimne. Nie o to chodzi :)

    > Tu przewaga kominka zwyk ego / kominka z DGP... rozpalamy i
    > po paru chwilach czu ju przyjemne ciep o (fakt, e nie w ca ym
    > domu... no ale co za co ).

    No wlasnie :)

    > Chyba idealn opcj jak dla mnie, by by zwyk y kominek...
    > ... w salonie... plus kocio na drewno w kot owni z buforem :)
    > (do kompletu kocio na gaz ziemny...)

    Jezeli to ma byc glowne zrodlo ogrzewania to jak najbardziej jest to
    zdecydowanie najlepsza opcja.

    Ja mam kominek z plaszczem bo cala instalacje zrobilem sobie sam.
    Pozatym mam Zuzie z Kratek - sam kominek kosztowal jakies 3k pln.
    Drugie tyle za graty do instalacji jak wymiennik, pompy, rury etc.
    Wiec mnie to wyszlo stosunkowo tanio, przypuszczalnie tyle co
    normalnego uzytkownika zwykly kominek powietrzny montowany przez ekipe
    kominkowa. Przez dwa lata grzalem glownie pradem, dogrzewajac jednak
    od czasu do czasu drewnem (acz nie mialo to wiekszego sensu bo juz
    teraz wiem ze drewno musi MINIMUM rok, a najlepiej dwa przelezec nim
    wlozy sie do kominka ;) W tym roku zeszloroczne drewno bedzie sie na
    pewno palilo znakomicie. Tylko mam go tyle co kot naplakal - moze 2m3,
    ledwo na rozpalenia w weekendowe wieczory starczy :-) W tym roku
    montuje juz pompe ciepla i w moznaby powiedziec ze ten plaszcz bedzie
    mi zupelnie zbedny - ale ja lubie czasem w kominku rozpalic, pozatym
    chyba bede na podjezdzie rozkladal rurki w celu "automatycznego
    odswiezania" i do tego bedzie potrzebna wyzsza temperatura niz daje
    pompa - chocby dla tego nie bede zalowal decyzji o plaszczu - w koncu
    normalnie to cieplo uciekloby w komin, a tu je moge wykorzystac do
    usuniecia lodu z podjazdu :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-09-29 04:34:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Aleksander wrote:
> [...]
    > w domu jeszcze nie zimno... ale zamiast np 23 to już tylko 20 stopni.
    > Wracamy po pracy, palimy intensywnie wieczorem... i ...

    możan zrobić bypass do bufora tak aby możliwe było szybkie podgrzewanie.

  • 7. Data: 2011-09-29 05:04:31
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > A przez wymiennik grawitacyjnie nie przepchniesz - za
    > duze opory.

    To mit jakiś...
    U mnie właśnie przez wymiennik przechodzi grawitacyjnie, kiedy mam
    wyłączone pompy.
    Jak dobrze usytuujesz wymiennik i jest z odpowiednim zapasem to będzie
    działał grawitacyjnie - Jak nie wierzysz, to zapraszam :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-09-29 07:20:13
    Od: szary <n...@x...pl>

    Aleksander wrote:

    > Hej,
    [ciach]

> [...]
    > - tzn. np. tak jak teraz za oknem... temperatura w nocy ok 3-4...
    > w domu jeszcze nie zimno... ale zamiast np 23 to już tylko 20 stopni.

    Dlatego ja od razu planuję nagrzewnicę wodną zasilaną ~45/40 (coś w stylu
    VBF 315 (na Systemair mają kalkulator) tzn. podłogówka + dodatkowy nadmuch.
    Pod bufor 1.2m3 z jakimś lekkim bypassem do pieca. No ale, kanały WM/stropy
    projektuję uwzględniając to.
    Moja żonka wieczorami wieczny zmarźluch, nagle jej zimno, a ja zrypany ;).
    m.

  • 9. Data: 2011-10-03 15:01:03
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Kominek z obudowa bedzie wazyc z 700 kilo, wiec lepiej nie
    ryzykowac.

    Żadne ryzyko. 700 kg rozłożone na powierzchni ok 1m2.
    Teściowa siedząca na krześle powoduję większe obciążanie

  • 10. Data: 2011-10-03 22:00:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Oct 2011 17:01:03 +0200, Kris napisał(a):

    > Żadne ryzyko. 700 kg rozłożone na powierzchni ok 1m2.
    > Teściowa siedząca na krześle powoduję większe obciążanie

    Tesciowa nie popeka ani nie ukruszy sie, jesli posadzka pod jej krzeslem
    osiadzie o milimetr w ciagu roku.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał