    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koparka - cena wynajecia
    Date: Sun, 05 Jul 2009 14:52:03 +0200

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Hm. Sadzilem, ze chcesz wykopac rowy o szerokosci 25cm i wysokosci
    > ~80-100cm i ich dno poszerzyc lopatami do 50cm. Tak to opisales na
    > poczatku :-)

    Tak to zrozumiałeś...
    Może jakieś pół zdanie rzeczywiście mi uciekło i tak to mogło
    zabrzmieć... :-), ale przecież wiadomo, że takiego czegoś nie da się
    zrobić..., zatem nie wpadłbym na to, że ktoś może to w ten sposób
    zrozumieć :-).

    Po prostu - odkrywka o powierzchni ok stu metrów kwadratowych do
    głębokości, kiedy pojawi się twardszy grunt, Potem kopanie szerokich
    rowów - takich, żeby chłop robiący szalunki mógł w nie - te rowy wleżć i
    coś jeszcze zrobić - do głębokości górnej powierzchni ław - u mnie _120
    cm_ poniżej obecnej powierzchni gruntu, Na dnie tego rowu kopiemy rowek
    o szer. 50 cm i głębokości 30 cm i równamy go łopatami.
    Do tego najniższego rowka wrzucamy zbrojenie zrobione wg projektu,
    lejemy i kładziemy izolację poziomą. Na tej izolacji stawiamy szalunki
    dla ściany fundamentowej i lejemy w nie beton... jak zdejmiemy te
    szalunki, to robimy jeszcze izolację pionową - smarowidła i kładziemy
    styrodur, a na poziomie ław układamy rurę drenarską ze spadkiem ku
    najniższej części - ławy mają kilka schodków. Potem zasypujemy od
    zewnątrz żwirem tę rurę, a wewnątrz fundamenty i zagęszczamy warstwami,
    a na to lejemy chudziak... :-) ten chudziak B15, bo w pobliskiej
    betoniarni nie przywożą B 7,5 z podajnikiem, a w taczkach nie bardzo
    uśmiecha mi się go wozić - taniej nie będzie.

    > Jezeli zakladasz 100% rozrzutu materialow juz na poczatku to niezla
    > masakra :)

    Tak... taki rozrzut zakładam, bo znam grunt i wiem, że gdybym zastosował
    się do Twoich sugestii, to tak właśnie by było. Jakbyś zajrzał na
    projekt, to wiedziałbyś, że tak właśnie mogłoby być

    Ja tam Ci dalej radze - pogadaj z konstruktorem.

    Gadałem z nim na samym początku i przestrzegł mnie właśnie przed tym, co
    proponujesz.

    Jezeli
    > masz 80mb law to nawet wykopanie na 1,2m glebokich rowow, szerokich na
    > 50cm daje Ci dokladnie 48m3 materialu.

    Nie na 1,2 m, tylko na 1,5 m i to z kilkoma schodkami, gdzie np. klatka
    schodowa musi być na fundamencie, a ten przy tej głębokości rowów i
    takim ich zagęszczeniu i szerokości... nie ma bola, musi się obsypać.

    Co to znaczy, ze nie wykopia
    > rowno ??

    Biorę takich, jacy są w okolicy... Jest kilku, ale jak coś jest
    niewykonalne, to choćby ktoś z księżyca przyjechał, to i tak się nie da
    tego zrobić...

    Wez takich, co wykopia. Dolicz 10% - jezeli wejdzie wiecej to
    > znaczy ze koparkowy partacz!

    Ale to JA płacę... i nawet jakbym mu za to kopanie nie zapłacił, bo
    spartaczył, to i tak koszt zwiększonej ilości betonu mi się przez to nie
    zwróci, a poza tym... będę miał wrogów we wsi, a tego bym raczej nie chciał.

    Licz 55m3 po 230 pln = 12,6k pln i masz
    > niezniszczalny fundament zrobiony w dwa dni :) Pogadaj przynajmniej z
    > konstruktorem - to chyba nic nie kosztuje ? :-)

    Tylko, że tak kierbud, jak konstruktor są zdania, że powinienem zrobić
    co najmniej tak, jak mówię... Po co jeszcze raz mu zawracać glowę...?

    zresztą... temat już poruszałem, przedstawiałem fragmenty projektu,
    opinię geologiczną i...
    Pisał kolega Tornad, żeby się trzymać projektu - niby nic odkrywczego
    :-), ale projekt jest zrobiony poprawnie i nie ma co cudować w imię
    fałszywie rozumianych oszczędności.

    Jak Cię to interesuje, to sobie przeczytaj:
    ate.onet.pl

    pozdrawiam
    robercik-us