eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKoszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie › Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Subject: Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: gobo <g...@p...onet.pl>
    Date: Thu, 11 Jan 2018 00:18:20 +0100

    Hej,
    Ja wyliczenia dokladnego nie robilem, bo szkoda mi nerwow:)

    Koncze dom 180m2 +40m2 garaz, parterowka z poddaszem uzytkowym. Dzialki
    do kosztow nie licze, bo ja kupilem wczesniej - nie byla uzbrojona.
    Do tej pory wydalem ok 570tys. Sam przykleilem tylko listwy
    przypodlogowe... Reszta byla zlecona firmom zewnetrznym. Taka praca -
    nic na to nie poradze.
    Dom ocieplony 20cm grafitowym styro z dobra lambda, tynk kladziony
    natryskowo. Balkony - sztuk 2 - barierki z nierdzewki. Porecze schodow
    pomiedzy pietrami w domu - tak samo. Dobre drzwi wejsciowe jak do domu
    pasywnego, takie same pomiedzy nieogrzewanym garazem w bryle, a domem.
    Ogrzewanie: pompa ciepla Junkers z wymiennikiem gruntowym - odwiert w
    litym graniorycie...Do tego wentylacja mechaniczna, woda w systemie
    rozdzielaczowym, podlogowka w calym domu, wszedzie plytki - ok 370m2 +
    lazienki x2, plus garaz w plytkach, tynki cementowo-wapienne, a na to
    pozniej gladz. Strop filigran + laczniki termiczne Isokorb w celu
    likwidacji mostkow przy balkonach. Schody debowe, dobra instalacja
    alarmowa, brama garazowa 5m ze sterowaniem, 200m2 kostki przed domem i
    dookola + 60m2 tarasu, dachowka ceramiczna Creaton, stolarka wewnetrzna
    ze sredniej polki (ok 750 zl za oscieznice regulowana + drzwi), stolarka
    okienna prawie jak dla domu pasywnego, okna trzszybowe, cieple ramki
    itp. Rolety zewnetrzne, elektryczne schowane w elewacji, armatura Grohe
    i Geberit (kibelki, baterie, bidet, panele prysznicowe podtynkowe itp).
    Dom na malej gorce, ktorej wyrownanie i wywozka tego co zostalo zebrane
    tez pozarlo troche kasy (lacznie ok 8tys), do tego oczyszczalnia sciekow
    Actibloc (SBR) plus studnia chlonna, okna dachowe - w projekcie 6, a
    zdecydowalem sie na 2 - Velux pasywne. Schody chowane na strych -
    najcieplejsze jakie byly na rynku. Docieplenie poddasza - ok 30cm piany.
    Komin ceramiczny - 1 - jak zdecyduje sie kiedys na kominek. Rynny tytan,
    drenaz dookola domu oraz odprowadzenie deszczowki do skrzyn
    rozsaczajacych. Do tego instalacja do monitoringu, choc na razie tylko
    kable - rejestratora i kamer jeszcze brak.

    Stan na dzis - czekam na kuchnie i sie wprowadzam w ciagu 2-3 tygodni.

    Budzet zakladany: ok. 500-520tys.
    Przekroczenie na dzien dzisiejszy w okolicy 50tys - nie ma wiec tragedii.
    Lokalizacja: Zgorzelec - tutaj nikt nie chce pracowac za mala stawke -
    wszyscy uciekaja do Niemiec do pracy - specjalistow szuka sie ze
    swieczka i czeka na nich miesiacami. Mi sie udalo w miare
    zsynchronizowac prace. Czas budowy - na razie ok 15-16 miesiecy.
    Teraz na zewnatrz brakuje mi tylko podbitki i ogrodzenia i
    rozprowadzenia humusu, ktory lezy i czeka na swoj czas.
    Pozdrawiam
    Piotr