  • Data: 2010-10-07 18:53:58
    Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4cad55f5$0$22792$65785112@news.neostrada.pl...

    > Oczywiście. Ale czemu mam nie korzystać z tego, że tu klimat jest
    > minimalnie lepszy?

    A no oczywiste, ja moge Ci tylko pozazdroscic.

    > Jestem na etapie pracy nad oświetleniem kuchni. I wymyśliłem linijki LED.
    > Ale nie dlatego że są oszczędne, tylko z powodu kształtu i wygody oraz
    > możliwości pracy bez wentylacji. LED ma prawie identyczną sprawność, jak
    > świetlówki kompaktowe. Wadą jest nieciągłe widmo i cena. Zalety to brak
    > grzania się, małe wymiary umożliwiające realizację ciekawych pomysłów itp.

    Oczywiscie w kuchni LED to przede wszystkim wykorzystanie zalet tego zrodla
    swiatla, przy okazji po prostu eksploatacyjnie wychodzi bardzo tanio. Led
    pod szafkami to same zalety, mozna podswietlic miejsca ktorych wczesniej
    wrecz nie dalo sie podswietlic i do tego w taki sposob w jaki wczesniej nie
    bylo wrecz mozliwe. Mam nawet dwie wiszace lampy nisko nad blatem dzieki
    wlasnie LED bo zwykle halogeny "zjadlyby" mi okleine blatu z powodu
    temperatury.

    > Właśnie z tego powodu są pewne miejsca jak korytarz i piwnica, gdzie
    > ciągle są żarówki starego typu. Są tak rzadko używane, że na razie
    > pozostawiam.

    Tutaj jedynym zamiennikiem beda LED, tyle ze poki co cena jest zupelnie bez
    sensu.

    > Przy używaniu 8 godzin dziennie żarówka energooszczędna zwraca się po
    > DWÓCH MIESIĄCACH.

    No przy zalozeniu, ze uzywasz jednej zarowki przez 8 godzin. Tak naprawde
    uzywa sie wiecej zarowek i przynajmniej ja raczej nie przez 8 godzin
    dziennie. Dla dwoch zarowek to stosunek 8zl do 32zl i przykladowych 8 godzin
    dla obu.

    Pozdro.. TK