    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt "wylewki"
    Date: Wed, 3 Feb 2010 21:48:31 +0100

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
    news:hkbsov$3fr$1@news.dialog.net.pl...

    > Cooo??? Czy mogę to sam w jakiś sposób sprawdzić bez zrywania podłogi?
    > Dom był budowany w latach '50.

    Pooglądaj deski. Zobacz jak są mocowane. Jeżeli gwoździami lub wkrętami w
    regularnych rzędach to znacza że są przybijane do drewnianych legarów - duża
    szansa że jest drewniany strop.
    Jeżeli podłoga jest wklęsła na środku pomieszczenia też może to oznaczać
    miękki strop, choć w budynku z lat 50tych podłoga może się jeszcze trzymać
    prosto
    Przewierć jedną deskę. Jeżeli wiertło przejdzie przez deskę i trafi w pustkę
    lub coś miękkiego to znaczy że nie ma tam twardego stropu.
    Sprawdź od drugiej strony. Jeżeli możesz odbij nieco tynku na suficie (lub
    oddrap śrubokrętem czy przewierć wiertłem). Jeżeli pod tynkiem zobaczysz
    słomę i deski to masz miękki skrzynkowy strop.

    Taki strop jest w stanie wytrzymać silne punktowe obciążenie (np piece
    kaflowe) ale poczęstowanie go wylewką na całej powierzchni może spowodować
    jego zawalenie. Można na takich stropach kłaść kafelki na dużych
    powierzchniach (ja tak mam) ale stosuje się w tym celu zupełnie inne
    technologie nieobciążające legarów drewnianej konstrukcji
    --
    Jackare