eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKosztorys › Re: Kosztorys
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kosztorys
    Date: Wed, 4 Mar 2009 13:09:07 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 39
    Message-ID: <golr1a$vmd$1@news.onet.pl>
    References: <gohklp$nek$1@inews.gazeta.pl> <goiuik$tn0$1@news.onet.pl>
    <goivrn$20g$1@news.onet.pl> <goj1fj$6t4$1@news.onet.pl>
    <goj3cq$p50$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gok1ve$2m7$1@news.interia.pl>
    <golg12$t43$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: btf55.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1236168554 32461 83.29.151.55 (4 Mar 2009 12:09:14 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 4 Mar 2009 12:09:14 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:351067
    [ ukryj nagłówki ]

    kris wrote:
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:gok1ve$2m7$1@news.interia.pl...
    >>
    >>>> Taki nasz polski pierdolniczek. Najpierw chcą za darmo, potem chcą
    >>> gwarancję na 5 lat i do każdego zgłoszenia przyjazd w 5 minut a za
    >>> zgłoszenia niezasadne znowu płacić nie chcą :) Też z daleka omijam
    >>> klientów z tego typu podejściem. Chce sam kupić, podjechać ,
    >>> podejść - niech sobie sam wykona....
    >>
    >> Bo wszystko stoi na glowie. Co ma rabat do uslugi?
    >> Firma powinna zarobic tyle ile jej sie nalezy, rabaty nic do tego nie
    >> maja. Rabaty sa do handlu, nie kombinowania z glupimi klientami. Tak
    >> sie porobilo, ze czesc zarobku kamufluje sie w rabatach, a to bez
    >> sensu. Fakt, ze klient mniej jeczy jak zaplaci za plecami, oczy nie
    >> bola. Z drugiej strony z czesciowo mojej dzialki. Mechanik
    >> samochodowy bierze za usluge tyle ile bierze, wg. ogolnych stawek.
    >> Zgadza sie na zalatwienie czesci, jedzie do sklepu, hurtowni gdzie
    >> ma znaczne rabaty, a klientowi przedstawia rachunek wg. cen
    >> detalicznych. Bywa, ze zarobek z marzy jest wyzszy od robocizny. Ale
    >> tego rzecz jasna w rozliczeniu nie uwzglednia. A powinno byc tak, ze
    >> usluga kosztuje tyle i tyle bez roznicy z czyich materialow sie
    >> robi. Ustala sie koszty zaopatrzenia i tyle, po co tu jakies rabaty?
    >>
    >
    > Bo wykonawcy to sami nie wiedzą czego chcą. Nie potrafią podać
    > uczciwej ceny za robociznę tylko dorabiają rabatami na materiale,
    > dziwnymi metodami liczenia metrów, punktów, rzekomymi dodatkowymi
    > pracami itp. W ostatnich latach nie musieli szanować klientów bo
    > mieli i bez tego mnóstwo zleceń. Mam nadzieje że w końcu sytuacja
    > wróci do normy i cwaniacy zostaną w sposób naturalny z rynku usunięci.
    > zartujemy tu sobie z metod Kikiego ale chyba właśnie tak czasami
    > trzeba postępować.

    ależ uczciwe jest że podaję cene za robotę i materiały i robią a ile mnie to
    kosztuje to mój problem.

    albo podaję cenę za robociznę a materiały są do rozlicenia powykonawczo.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1