    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kosztorys
    Date: Sun, 8 Mar 2009 20:20:58 +0100

    Użytkownik wrote:
    > chcesz wciskac swoj "problem" (czyt. lezacy miesiacami w magazynie
    > cement, przewozone z miejsca na miejsce pustaki czesto w 80% popekane
    > od tego wozenia itp.) inwestorowi na sile ? zdaje sie ze masz wykonac
    > usluge ale nie koniecznie handlowac z inwestorem, troche Ci sie
    > branze mieszaja. to jakiej jakosci materialy masz do dyspozycji jest
    > kaprysem inwestora, to czy robisz czy siedzisz bo inwestor mial
    > kaprys nie dowiesc materialow nie tobie oceniac, kasuj "postojowe" i
    > tyle.

    Zrozum że nie każdy zajmuje sie budową scian, są też branże w której
    materiały sie nei stażeją a opłaca sie je kupić w ilosciahc hurtowych.

    Jak chcesz kupić rury na podłogówkę to możesz składac z kawałków po 100m
    albo kupić rolkę 500m z kórej zużyjesz u klienta 234 a resztę zużyjesz u
    nastepnego. Jak kupisz szpulę przewodu 500m to kupisz ja napewno taniej niż
    150m.

    > jest inwestor laskawie sie na to zgodzi. jeszcze troche i tak bedzie.
    > zaczniecie inwestorow szanowac i wlazic im w d..py zeby zarobic
    > UCZCIWIE a nie krecic na kazdym etapie wspolpracy np. wciskajac na
    > sile swoje czesto bublowate materialy.

    a może to inwestor kupi bublowaty najtańszy szajs z Chin na allegro a potem
    to ja będę sie mordował próbując łączyć nie spasowane rury kanalizacyjne,
    które pękają jak spadną na ziemie lub będę usiłował nagwintować rurę stalową
    która sie wygina w gwintownicy jak papier. Najgłupsze że inwestor będzie
    chciał potem dostać gwarancję na wszystko. Przy jego materiałach gwarancji
    nie dostanie, bo ja nie mogę świecić oczami za gówniany materiał który sie
    rozlezie po roku. widziałem już rury ocynkowane które lały na szwach i
    kształtki żeliwne które puszczały po kilku miesiącach bo były zrobione z
    gównianego żeliwa albo ze zbyt cienkiego odlewu na gwintach.