  • Data: 2015-08-07 12:14:08
    Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:0bcfdfc0-e7c4-4f49-93dd-730ef8ff48fd@go
    oglegroups.com...

    > Ale kostki mozna ladnie przerobic. Cykne kiedys fotke - tu w poblizu facet
    > tak odwalil "kostke", ze az sie zdziwilem, ze mozna tak ladnie :)

    Wiem, piszę że wolę taki potworek od szarej kostki a nie od przerobionej
    kostki.

    Jako że na śląsku kostek sporo to i przerobionych wiele. Niektóre wyglądają
    całkiem ok a "jedyna" zmiana to odpowiednie malowanie i zadbanie o detale
    jak okna czy okap.

    Tu przykład jak malowanie potrafi zmienić dom (to oczywiście nie kostka):
    https://www.google.pl/maps/@50.287115,18.631131,3a,7
    5y,121.77h,77.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1se4gc0jfXi325xu
    sC_gg6gA!2e0!7i13312!8i6656

    Ten do został pomalowany tak kilka lat temu. Wcześniej był szary i zupełnie
    niepozorny.

    >Teraz
    > robi plot - slupki z granitu (ale takie polokragle - ladnie zrobione) i
    > nie wiem tylko co wstawi w srodek. Obawiam sie, ze niestety jakies
    > katowniki
    > z ostrzami na gorze lub cos innego pseudo-kutego, co za chiny ludowe nie
    > bedzie pasowac do nowoczesnego projektu owej kostki (ma tam elementy z
    > drewna na elewacji, no ladny domek). Ja bym tam wstawil proste, czarne
    > profile zamkniete i wygladaloby jak cacuszko.

    Ja to bym w ogóle płotu od ulicy nie robił - po co? ładny trawniczek, niski
    żywopłot i podjazd dla gości - ot i tyle.

    A jeśli już koniecznie musi być płot (bo np. jest pies) to "niewidoczny"
    czyli cienkie słupki i zielona kwadratowa siatka typu betafence.

    > Ale mi wlasnie o te brame i furtke glownie chodzi - dla mnie to jest
    > wiesniactwo i buractwo nr 1. Cos ohydnego :-)

    Rozdzielmy dwie sprawy. Brama sama w sobie - ok rozumiem Tobie się nie
    podoba mnie nie razi - ot brama jakich wiele. Natomiast brama niepasująca do
    reszty ogrodzenia to mnie rai - ale myślę że to tymczasowe.

    Ja generalnie jestem dość odporny na różne "style": byle były spójne. Jeśli
    całe ogrodzenie to będą murowane słupki i marketowe niby-kute przęsła to
    mnie to nie przeszkadza, ale fragmenty "kute" i fragmenty z siatki do tego
    różne podmurówki to mi przeszkadza.

    Np. jeżdżąc do pracy mijam taki potworek: (na strret view jeszcze go nie ma)
    ciężka brama z kwadratowych profili z niby-kutymi zwieńczeniami. Do tego
    s"słupki" z koszy wypełnionych kamieniami. Dalej siatka nad betonową
    podmurówką, jeszcze dalej fragment podjazdu bez ogrodzenia a jeszcze dalej
    betonowe słupki i smołowana siatka - i to wszystko wokół jednego domu.

    Pozdrawiam
    Ergie