    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Lekka wiertarka
    Date: Sun, 7 Nov 2010 10:48:04 +0100

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ib4bed$l0l$1@news.task.gda.pl...
    > Chcę kupić lekką wiertarkę na 230 V, bez udaru do prac w serwisie. Zależy
    > mi, aby była lekka (max 1,2 kg) i mogła służyć także jako wkrętarka.
    > Poradzicie jakiś sensowny model? Najchętniej Bosch niebieski, albo Makita
    > ale niekoniecznie
    > Jacek

    Mam lekką wiertarkę bezudarową o zmnieszonych gabarytach Sparky, moc chyba
    350 W - do kupienia w castoramie za chyba 19o zł. Przeciorałem ją po
    montażach systemów monitoringu flot - po wielu budowach autostrad,
    kopalniach odkrywkowych, kamieniołomach. Wierciła w blachach o grubości
    minimum 5 mm, przeważnie otwory fi 10 mm. Jest OK.
    Z podobnych wiertarek są jeszcze w castroramie makita i dewalt w cenie około
    280-300 zł. Jest też wiertarka kątowa dewalt (wyglądająca mniej-więcej jak
    kątówka) w cenie chyba około 700 zł.

    Wiertarka którą ja mam ma regulację prędkości w przycisku i obroty
    prawo-lewo ale jako wkrętarki bym jej nie polecał - nie ma tej sprawności i
    momentu na niskich obrotach i nie ma sprzęgła.

    W praktikerze jest do kupienia (przynajmniej u nas w Bytomiu) wkrętarka
    Skill zasilana z sieci 230 V. Też taką mam i muszę przyznać że jestem z niej
    bardzo zadowolony. Maszynka ma gabaryty normalnej dużej wkrętarki.
    Jest dwubiegowa i ma dwudziestopozycyjne sprzęgło. Na pierwszym biegu
    pracuje jak najnormalniejsza wkrętarka z duzym momentem na niskich obrotach.
    Na drugim biegu moment na niskich obrotach jest mniejszy ale lepiej się
    wierci w miękkich materiałach.
    Kabel długości 6 m, cena około 180 zł (w promocji która teraz trwa), poza
    promocą około 230 zł.
    --
    Jackare