    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Lekka wiertarka
    Date: Sun, 7 Nov 2010 16:28:38 +0100

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ib6481$j5g$1@news.task.gda.pl...
    > Dzięki bardzo za konkrety.
    > Mam jeszcze pytanko w sprawie tego Skila. Jak się sprawuje?
    > Miałem wkrętarkę akumulatorową Skil i pomijając beznadziejne akumulatory,
    > to pracowała, zwłaszcza na 2 biegu tak, jakby się miała zaraz rozsypać,
    > albo jakby ktoś zapomniał o smarze w przekładni. Podobno ten typ tak ma,
    > że głośno chodzi.
    > Mam też zwykłą wiertarkę Skila ale używam jej tylko do mieszania farby, bo
    > do niczego innego się nie nadaje. Uchwyt ma bicie, wiertła poniżej 2 mm
    > nie złapie, udar słabiutki. Jakoś zraziłem się do Skila, ale może lepszy
> [...]

    Moja opinia może być niemiarodajna bo ja to chyba mam jakieś szczęście do
    elektronarzędzi. Jeszcze żadnego nie udało mi się "zarżnąć". Albo mam więc
    farta albo używam ich na tyle świadomie (rozsądnie) że jakoś mi służą.
    Mam mnóstwo no name'ów marketowych, które przeszły przez kilka lat pracy w
    firmie instalatorskiej i pracują nadal i jeszcze pewnie popracują. Nie
    szczypię się z nimi specjalnie, ale dbam też żeby nie leżały w piasku i w
    wodzie w przerwach między pracą. SDSy raz na tydzień traktuję smarem po
    futerku. W żadnym innym nawet szczotek nie wymieniałem.
    Teraz konkrety:
    z wkrętarki skilla jak pisałem jestem zadowolony, ale u mnie wkrętarka służy
    do wkręcania i nie jest zasadniczym narzedziem mojej pracy. Wkrętarka o
    której piszę służy głównie do wkrecania blachowkrętów o średnicy około 3-4
    mm, wiercenia i wkręcania blachowkrętów samonawiercających o podobnych
    średnicach, wkręcania wkrętów do kołków rozporowych i sporadycznie do
    zakręcania nakrętek głównie M6 i M8.
    Jeżeli zdarzy mi się tą wkrętarką wiercić, to głównie w plastkiu lub cienkim
    aluminium. Najistotniejszy jest dla mnie duży moment obrotowy na niewielkich
    obrotach rzedu kilkudziesięciu obrotów/min. Aby dać jakis obraz sytuacji
    napiszę że wkrętarka ta wkręca około 150-250 elementów w miesiącu. U innych
    tyle "wkręceń" może być w ciągu dnia

    Sparky'ego kupiłem z wadą. Od początku rzęził i miał bicie na bohrkopfie.
    Wymienili mi go na gwarancji i nowy egzemplarz jest OK.

    Jeżeli mam polecac ogólnie jakiś sprzęt markowy to w ciemno polecam makitę
    (komfort pracy i wytrzymałość sprzętu) i castoramę jako źródło zakupu - nie
    spotkałem miejsca gdzie byłoby taniej a nie widzę powodów żeby przepłacać za
    i tak już drogi sprzęt.

    P.S.
    Skłamałem. Zepsułem jedną szlifierkę kątową. Taka najtańsza sztuka z
    castoramy przepracowała blisko 2 lata tnąc grube elementy stalowe: blachy o
    grubościach 4-10 mm, rury instalacyjne, zeliwne rury kanalizacyjne, rury
    żaroodporne kominowe, rury kwasoodporne, pręty, bednarkę, kątowniki i
    płaskowniki 2-4 mm grubości. Pewnego dnia przestała pracować i w ramach
    gwrancji wymieniłem ją na nową.
    --
    Jackare