    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Lilia biała i zlew
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Sun, 17 Oct 2010 21:11:37 +0200

    Dnia Sun, 17 Oct 2010 20:07:35 +0200, Fragile napisał(a):

    > Pyłek lilii białej pozostawił "piękne" żółciutkie plamy i plamki
    > na powierzchni zlewu (zlew silgranit jasno beżowy). Niczym nie jestem w
    > stanie tego usunąć (próbowałam chlorem, octem, Cillitami i Ajaxami
    > wszelkiego typu, nwet pastą do zębów, bo podobno czasami działa na
    > nietypowe plamy). Czym jeszcze mogę próbować to usunąć???
    > Nigdy nie spotkałam się z tak zjadliwym pyłkiem kwiatowym. Koszmar.
    >
    > Dziękuję i pozdrawiam :)
    > F.

    Spróbuj spirytusem salicylowym lub lepiej zwykłym (nie wiem, jak takie
    tworzywo reaguje z salicylem) - zrób rodzaj kompresu na dłuższą chwilę, tj
    przytrzymaj w tym miejscu chociaż kilkanaście sekund watkę obficie
    nasączoną spirytusem. Jeśli plamki trochę zjaśnieją, to warto zabieg
    przedłużyć. Warto także wypróbować bardziej stężony kwas (o ile zlew
    dopuszczony jest do takiego kontaktu - zrób próbę w niewidocznym miejscu) -
    rozpuść łyżeczkę kwasku cytrynowego w jak najmniejszej ilości ciepłej wody
    i tym spróbuj wywabić plamy, tylko wtedy do zabiegu koniecznie załóż
    rękawiczki.
    Jeśli to nie pomoże, no to pozostają tylko rozpuszczalniki techniczne.