eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieLiniowy spadek terenu na działce - jak budować w takim terenie? › Re: Liniowy spadek terenu na działce - jak budować w takim terenie?
  • Data: 2014-07-12 08:07:48
    Temat: Re: Liniowy spadek terenu na działce - jak budować w takim terenie?
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-11 23:47, Ergie pisze:

    > Ale w czym masz problem?
    >
    > Nie na[pisałeś jaka długa jest działka. Jeśli to jest np. 40m to masz
    > spadek 2,5cm na metr. To jest żaden spadek. Na długości domu to będzie
    > jakieś 25cm w sam raz aby wjazd do garażu był na poziomie gruntu a z
    > salonu wychodzić na taras umieszczony 20cm ponad terenem.
    >
    > Taki spadek ma tę zaletę że po deszczu woda nie będzie stała wokół domu
    > tylko sobie spokojnie spłynie w dół. W efekcie rzadziej będziesz miał
    > błoto.
    >
    > Napisz czego konkretnie się obawiasz to cos poradzę.

    Uściślam:

    Działka ma 29 m długości - mierzone prostopadle do drogi. Na tej
    długości się obniża o 1m więc spadek procentowy nie jest zatrważający.

    Jednak najwyższy punkt działki jest właśnie przy drodze. Boję się, że po
    deszczach woda będzie spływać z utwardzonych ścieżek i podjazdów pod sam
    dom. Może masz rację, że problem nie jest poważny, bo - jak piszesz -
    woda sobie potem spłynie dalej aż na ten najdalszy od drogi kraniec
    działki. Tyle, że zapewne napotka jakieś krawężniki albo nierówności na
    podjeździe. W końcu to nie autostrada budowana z milimetrową
    dokładnością. Boję się, że pod samym domem będą mi się tworzyć kałuże.

    --
    MN