    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: "Litrowość" domu
    Date: Thu, 14 Mar 2013 14:12:55 +0100

    >Na podstawie spożycia węgla w domu kolegi próbuję policzyć litrowość,
    >niby banalne zagadnienie a jednak :>

    Według mnie ciężko będzie wyliczyć i będzie z wielkim błędem ...

    Dlaczego ? Wartość opałowa ? W realnych domowych warunkach nie ma szansy
    uzyskać takiej kaloryczności. Na forum muratora niektórzy mają liczniki
    ciepła i niestety wyniki uzyskiwane dalekie są od tych podawanych przez
    producentów ...
    Sprawność kotłów na paliwo stałe. Takiej sprawności się nie uzyska albo
    przez krótki okres czasu. Najwyższą sprawność piece mają przy dużych
    zapotrzebowaniu na ciepło gdzie piec działa na bardzo wysokiej mocy i ze
    stałym poborem ciepla.

    Jak dla mnie da się wyliczyć tylko na urządzeniach grzewczych które mają
    100% sprawności nonstop (prąd).