  • 1. Data: 2013-03-14 12:29:37
    Temat: "Litrowość" domu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Liczy się uwzględniając sprawność kotła, czy nie?
    Bo z tego co czytam, taki kocioł np. na groszek ma sprawność max. 80%,
    co już daje sporą różnicę.
    Czy przyjęcie 25MJ/kg dla ekogroszku to podejście realne czy
    życzeniowe?

    Na podstawie spożycia węgla w domu kolegi próbuję policzyć litrowość,
    niby banalne zagadnienie a jednak :>

    L.

  • 2. Data: 2013-03-14 14:12:55
    Temat: Re: "Litrowość" domu
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Na podstawie spożycia węgla w domu kolegi próbuję policzyć litrowość,
    >niby banalne zagadnienie a jednak :>

    Według mnie ciężko będzie wyliczyć i będzie z wielkim błędem ...

    Dlaczego ? Wartość opałowa ? W realnych domowych warunkach nie ma szansy
    uzyskać takiej kaloryczności. Na forum muratora niektórzy mają liczniki
    ciepła i niestety wyniki uzyskiwane dalekie są od tych podawanych przez
    producentów ...
    Sprawność kotłów na paliwo stałe. Takiej sprawności się nie uzyska albo
    przez krótki okres czasu. Najwyższą sprawność piece mają przy dużych
    zapotrzebowaniu na ciepło gdzie piec działa na bardzo wysokiej mocy i ze
    stałym poborem ciepla.

    Jak dla mnie da się wyliczyć tylko na urządzeniach grzewczych które mają
    100% sprawności nonstop (prąd).

  • 3. Data: 2013-03-15 08:04:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Mar 14, 2:12 pm, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

> [...]
    > uzyskać takiej kaloryczności. Na forum muratora niektórzy mają liczniki
    > ciepła i niestety wyniki uzyskiwane dalekie są od tych podawanych przez

    Ale kaloryczności się nie uzyskuje raczej, to jest parametr danego
    wungla :] A ile ciepła z tego się wyssie to już zależy od sprawności
    kotła. No i jeżeli kocioł stoi w kotłowni czyli wewnątrz domu, to
    część strat nie jest stratami bo ogrzewa pomieszczenie oraz częściowo
    chałupę przez komin, tak więc montowanie licznika ciepła i patrzenie
    się na niego jest według mnie bez sensu. Straty które nas interesują
    to ciepło które ucieka przez komin.

    > Jak dla mnie da się wyliczyć tylko na urządzeniach grzewczych które mają
    > 100% sprawności nonstop (prąd).

    Aż tak chyba źle nie jest, mam ilość węgla, parametry domu, dane
    kotła, coś tam się policzy.

    L.