  • Data: 2011-12-15 13:38:09
    Temat: Re: Magazynowanie energii latem...
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4ee8b746$0$1208$65785112@news.neostrada.pl...

    > tak, od dziesięcioleci się tak robiło za komuny a obecnie eurokołchoz coś
    > ci mówi?

    To już wprawdzie OT i NTG więc piszę ostatni raz w tej materii:
    Ile miałeś lat "za komuny" ? Czy potrafisz rozróżnić pojęcia
    "porzedsiębiorstwo państwowe" i "spółka prawa handlowego" (nawet jeżeli
    właścicielem tej ostatniej jest skarb państwa)
    Co wiesz o podatkach pobieranych za komuny, ich wysokości i sposobie
    redystrybucji środków. Ja nic i chyba na palcach jednej ręki możnaby
    policzyć osoby które coś szczegółowego na ten temat wiedzą - podatków
    bezpośrednich, a zwłaszcza podatku dochodowego większość ludzi nie płaciła,
    więc nikt nie wiedział i się specjalnie nie interesował jaka jest jego
    wysokość i jak jest redystrybuowany.

    > o to jaki podatek ta niby prywatna firma płaci za wytwarzanie owego
    > biogazu, oraz jaki podatek płaci od wytwarzanego prądu generatorami
    > zasilanymi owym gazem?

    Nie wiem ale mogę napisać co zgaduję:
    zgaduję że ten podatek jest albo minimalny albo nie istnieje gdyż prąd jest
    odsprzedawany W CAŁOŚCI do sieci publicznej i płaci najwyżej CIT od zysków
    ze sprzedaży. Zgaduję też że podatek ten byłby wysoki i bardzo zniechęcający
    gdyby firma ta korzystała bezpośrednio sama z produowanej przez siebie
    energii elektrycznej. Mogę też zgadywać że firma ta być może otrzymała
    jakieś dofinansowanie (z UE lub inne) na produkcję ekologicznej energii i
    choć osobiście nie jestem zwolennikimem obecnego ekoterroru to
    dofinansowanie tego typu projektów popierałbym głosując obydwiema rękami -
    odzyskiwane jest coś co i tak wydziuela się z zalegających stert śmieci