    From: "johnny" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Maliny - cięcie
    Date: Sat, 10 Oct 2009 21:50:48 +0200

    Użytkownik "Dirko" powtarza pierdoły:

    > Hejka. Oj, Johnny, Johnny piep..ysz jak potłuczony. :-) Przecież leku
    > pyta o Polanę a nie tradycyjne odmiany o których cięciu napisałeś.

    Oj Dirku!!! Pomyśl chwilke nim zaczniesz siać dezinformacje na grupie.
    Odmiana Polana POTOCZNIE zwana jednoroczną, poprawnie nazywać się winno
    odmianą POWTARZAJĄCĄ owocowanie. W istocie rzeczy drugie kwitnienie i
    owocowanie jest w roku następnym.

    Ale po kolei, łopatologicznie.

    Sadzisz karpę na wiosnę. Rosną pędy. Pierwsze kwitnienie ma miejsce w lipcu,
    a owocowanie późnym latem i przy dobrym układzie pogody trwa nawet do
    przymrozków. Czyli można śmiało powiedzieć że owocuje na pędzie
    jednorocznym. Poczym nadchodzi zima, potem wiosna i co? I nasza Polana
    POWTARZA kwitnienie w tradycyjnym dla malin wiosennym okresie kwitnienia.
    Więc jest już to pęd dwuletni! , który definitywnie wycinamy na jesień lub
    wiosnę bo jest zaschniety na amen. Oczywiscie można wycinać Polanę co roku
    na jeseń, ale wtedy pozbawiamy się drugiego owocowania, wiosennego.

    Pozdrawiam powątpiewająco Johnny