    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Malowanie ścian natryskowo - system HVLP
    Date: Wed, 07 Apr 2010 11:22:43 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > w zwiazku ze w tym roku pare pokoi w domu juz prosi sie o malowanie,
    > jakos chcialbym sobie usprawnic caly proces i mam pytanie:  czy takie
    > pistolety jak z linku ponizej (ogolnie zwane jako HVLP - high volume low
    > pressure) nadaja sie do malowania scian wewnatrz pomieszczen (podobno
    > HVLP jest duzo lepsze od hydrodynamicznych/pneumatycznych metod z racji
    > mozliwosci zastosowania farby o wiekszej gestosci - stad ograniczenie
    > powstawania mgielki)?

    Jak bys nie krecil sprawa to malowanie bedzie brudne i rezultat bedzie zalezal
    od praktyki.
    HVLP moze nie potrafic zabrac sie za gestsze farby.
    Jesli bedziesz mial farbe z farfoclami to sie umordujesz przez 2h a potem
    wezmiesz walek i za 30 minut pomalujesz :)

    Ja sugeruje wlasnie walek (jak Jackare) ale jesli sie zdecydujesz na pistolet to:
    -zaopatrz sie w sitko i mieszadlo.
    -przefiltruj zawsze farbe przed malowaniem.
    -sprawdzaj jaka lepkosc ma farba.
    -licz sie z potrzeba jej rozcienczenia i malowania dwu-trzy krotnie
    -przed zakupem sprawdz jak geste farby mozna uzywac z pistoletem.
    -licz sie z tym ze walek kapie w dol a pistolet robi mgle ktora moze powlazic
    pod folie na meblach (jak folia zle ulozona)

    Na koniec: skoro masowo sie czegos nie uzywa mimo ze jest dostepne to cos znaczy :)

    > Tzn czy nie robi sie przy takim malowaniu mgielka farby, ktora osiada na
    > wszelkich sprzetach i podlodze w pomieszczeniu, tak ze po tym jest 3x
    > wiecej sprzatania niz po malowaniu walkiem?

    Zalezy od techniki malowania ale trzeba sie z tym liczyc.

    > Jesli ktos ma jakies doswiadczenie w temacie - prosze o komentarz,
    > ewentualnie ze wskazaniem czego uzywal, co poleca a co zdecydowanie
    > odradza (dla malowania scian pokoi wewnatrz).

    Mam hvlp wagnera cos 550costam. Nadaje sie do malowania bejca i lakierami
    akrylowymi wodnymi. Nic gestszego nie uciagnie. Ale to inny typ niz takie
    "scianowe". Wagner ma takie dedykowane hydrostatyczne agregaty ale dosyc drogie
    (chyba okolice 4kzl). Tak czy siak natryskowo psika na wszystkie strony...

    > TG
    Tarnowskie Góry?

    --
    Lukasz Sczygiel