  • 1. Data: 2010-04-05 22:11:14
    Temat: Malowanie ścian natryskowo - system HVLP
    Od: AL <a...@s...tam>

    w zwiazku ze w tym roku pare pokoi w domu juz prosi sie o malowanie,
    jakos chcialbym sobie usprawnic caly proces i mam pytanie: czy takie
    pistolety jak z linku ponizej (ogolnie zwane jako HVLP - high volume low
    pressure) nadaja sie do malowania scian wewnatrz pomieszczen (podobno
    HVLP jest duzo lepsze od hydrodynamicznych/pneumatycznych metod z racji
    mozliwosci zastosowania farby o wiekszej gestosci - stad ograniczenie
    powstawania mgielki)?

    http://allegro.pl/item982328146_pistolet_do_malowani
    a_malarski_kompresor_600w.html
    http://allegro.pl/item981092501_agregat_pistolet_nat
    ryskowy_450w_matrix_cp_450.html
    http://www.airlesspaintsprayer-pump.com/polish/DP615
    0_elektrycznych_hvlp_malowanie_pistolet_natryskowy.h
    tml

    Tzn czy nie robi sie przy takim malowaniu mgielka farby, ktora osiada na
    wszelkich sprzetach i podlodze w pomieszczeniu, tak ze po tym jest 3x
    wiecej sprzatania niz po malowaniu walkiem?

    Jesli ktos ma jakies doswiadczenie w temacie - prosze o komentarz,
    ewentualnie ze wskazaniem czego uzywal, co poleca a co zdecydowanie
    odradza (dla malowania scian pokoi wewnatrz).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 2. Data: 2010-04-07 09:22:43
    Temat: Re: Malowanie ścian natryskowo - system HVLP
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > HVLP jest duzo lepsze od hydrodynamicznych/pneumatycznych metod z racji
    > mozliwosci zastosowania farby o wiekszej gestosci - stad ograniczenie

    Jak bys nie krecil sprawa to malowanie bedzie brudne i rezultat bedzie zalezal
    od praktyki.
    HVLP moze nie potrafic zabrac sie za gestsze farby.
    Jesli bedziesz mial farbe z farfoclami to sie umordujesz przez 2h a potem
    wezmiesz walek i za 30 minut pomalujesz :)

    Ja sugeruje wlasnie walek (jak Jackare) ale jesli sie zdecydujesz na pistolet to:
    -zaopatrz sie w sitko i mieszadlo.
    -przefiltruj zawsze farbe przed malowaniem.
    -sprawdzaj jaka lepkosc ma farba.
    -licz sie z potrzeba jej rozcienczenia i malowania dwu-trzy krotnie
    -przed zakupem sprawdz jak geste farby mozna uzywac z pistoletem.
    -licz sie z tym ze walek kapie w dol a pistolet robi mgle ktora moze powlazic
    pod folie na meblach (jak folia zle ulozona)

    Na koniec: skoro masowo sie czegos nie uzywa mimo ze jest dostepne to cos znaczy :)

    > Tzn czy nie robi sie przy takim malowaniu mgielka farby, ktora osiada na
    > wszelkich sprzetach i podlodze w pomieszczeniu, tak ze po tym jest 3x
    > wiecej sprzatania niz po malowaniu walkiem?

    Zalezy od techniki malowania ale trzeba sie z tym liczyc.

    > Jesli ktos ma jakies doswiadczenie w temacie - prosze o komentarz,
    > ewentualnie ze wskazaniem czego uzywal, co poleca a co zdecydowanie
    > odradza (dla malowania scian pokoi wewnatrz).

    Mam hvlp wagnera cos 550costam. Nadaje sie do malowania bejca i lakierami
    akrylowymi wodnymi. Nic gestszego nie uciagnie. Ale to inny typ niz takie
    "scianowe". Wagner ma takie dedykowane hydrostatyczne agregaty ale dosyc drogie
    (chyba okolice 4kzl). Tak czy siak natryskowo psika na wszystkie strony...

    > TG
    Tarnowskie Góry?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-04-07 20:51:24
    Od: AL <a...@s...tam>

    Lukasz Sczygiel pisze:
    (...)
    > Na koniec: skoro masowo sie czegos nie uzywa mimo ze jest dostepne to cos znaczy :)

    dzieki za uwagi - chyba przeprosze sie jednak z walkiem

    > Tarnowskie Góry?

    dokladnie :)

    --
    pozdr