  • Data: 2014-02-12 18:14:34
    Temat: Re: Malowanie (stare budownictwo)
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tomek napisał:
    > Witam,
    > Dom z 1950 roku.- znane przodownictwo pracy.
    > Tynki piaskowo-wapienne (w tej kolejności), narzut bez obrzutki (bez
    > szprycu).
    > Po umyciu ścian wodą z szarym mydłem rozpoznałem, gdzie są farby klejowe
    > i to wszystko zeskrobałem.
    > Jest tynk i dwie, cieniutkie warstwy farby (jakiej- nie wiem- nie maże
    > się pod pędzlem) i na samą wodę te farby się trzymają- nie ma problemu.
    > Ale gdy nakładam (już nauczony doświadczeniem- nie wąłkiem, a pędzlem
    > ławkowcem) farbę lateksową, to po pierwszym malowaniu zdarzają się
> [...]

    Wygląda na ściany białkowane - zaciągało się kiedyś tynk wapnem z
    mlekiem albo, i to dopiero dawało naprawdę trwałe powłoki, lejem
    kazeinowym. Niby to samo - tyle że kleju kazeinowego można było dać więcej.

    Ostatecznym (poza skuwaniem tynku oczywiście) rozwiązaniem może sie
    okazać zatarcie gipsem o przeszlifowanie, jeżeli nie da rady dobrać
    farby trzymającej się na tym tynku.

    --
    Darek