    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mały remont
    Date: Sat, 31 Mar 2012 11:40:09 +0200

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:jl42fh$pho$1@node2.news.atman.pl...

    > 1. Ogrzewanie
    > Domek jest zupełnie nieogrzewany (pomijając włączenie od czasu do czasu
    > farelki), w związku z czym użytkowanie go na jesieni, czy wczesną
    > wiosną, że o zimie nie wspomnę, jest raczej niemożliwe. W okolicy brak
    > mediów innych niż prąd, więc zastanawiam się nad powieszeniem na
    > ścianach kilku grzejników elektrycznych i ewentualnie dobudowaniem
    > jakiegoś kominka, czy dostawieniem kozy. Brak komina, nie wiem jaki
    > byłby koszt wybudowania w istniejącym domu, ale zastanawiam się nad
    > kominem wypuszczonym gdzieś przez ścianę.

    Warunki formalno-prawne. Komin jest budowlą. Wypuszczony "gdzieś przez
    ścianę" jako kawałek rury może nie działać. Lepiej dobudować z zewnątrz domu
    przy ścianie i wyciągnąć ponad dach.
    W wersji z ogrzewaniem elektrycznym proponuję maty grzewcze 150 W/m2 - tego
    przynajmniej nikt ci nie ukradnie i nie będziesz musiał wywozić poza
    sezonem. Najwyżej wymontujesz sterowniki.
    Jako uzupełnienie - biokominek. Nie wymaga komina, składowania opału itd.

    > 2. Dach
    > gwoździe powyłaziły gdzieniegdzie, że o uszczelkach pod nimi nie wspomnę.
    > Czy da się to ocieplić bez
    > zwalania pokrycia?

    Braki uzupełnić wkrętami farmerskimi, ocieplenie dachu od wewnątrz wełną
    mineralną + folia i membrana.

    > 3. Ściany
    > Ściany są zbudowane z pustaków. Zakładam, że da się do tego
    > przykleić styropian :-)

    sie da

    > 5. Podłoga
    > Czym ten beton przykryć? A może zamiast grzejników na
    > ścianach rozłożyć maty grzejne i przykryć jakąś ceramiką? Tylko czy nie
    > będę bardziej grzał skorupy ziemskiej, niż wnętrza domu? ;-) No i o ile
    > podniesie się po czymś takim poziom podłogi?

    Jeżeli chcesz dać maty grzewcze
    na beton: styropian podłogowy (porzadny twardy i nie najtańszy bo będzie do
    d...
    minimum 4 cm
    Na to wylewka 5-6 cm, może być półsucha - będzie szybciej
    maty zatapiasz w warstwie kleju pod kafelkami. Takie ogrzewanie potrzebuje
    czasu aby się "rozkręćić" - kilka dni na akumulację ale potem długo oddaje
    ciepło. Temperatury raczej nie poregulujesz - ustawia się stałą i ze względu
    na wielką bezwładność układu nie reguluje się jej bo będą straty

    Jeżeli bez mat, to możesz na beton dać legary choćby i 5-6 cm, pomiędzy nie:
    keramzyt lub granulat z wełny lub styropian lub granulat styro i na legary
    deski, lub płytę OSB lub płytę wiórową i na płyty jakieś pokrycie, np
    linoleum

    > 6. Woda
    Najchętniej wrzuciłbym jeden większy podgrzewacz gdzieś na
    > strych, np. mocowany do ściany i spuścił od niego rury do łazienki i
    > kuchni. Tylko czy taka ściana z pustaków wytrzyma np. wiszące na niej,
    > mocowane punktowo 100-150kg? Czy rurki można wpuścić w takie ściany, czy
    > lepiej ścian nośnych nie ruszać, puścić rurki po wierzchu i dorobić
    > ekrany?
    Można powiesić i można wpuścić rury tylko bez głębokiego kucia. Odpowiednie
    mocowania jeżeli to rzewiście pustak (tzn ma w środku puste przestrzenie)
    Jezeli nie chcesz tego wszystkiego robić wieki kup narzędzia, podstawą
    bedzie młotowiertarka z pneuatycznym udarem/. Do kupienia w markecie za
    130-180 zł, np taka
    http://tablica.pl/oferta/mlot-udarowy-mlotowiertarka
    -1300w-zestaw-wiertel-IDkaQ7.html
    i jakaś wkrętarka.