    Date: Wed, 31 Jul 2013 21:10:34 +0200
    From: Jacek <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Minia czy cos innego

    W dniu 2013-07-31 19:26, Tmek pisze:
    > Czy jest cos lepszego od mini do zabezpieczenia stali przed korozja?
    > Warunki piwniczne, czasem wilgotne.
    >
    > Piszac minia mam na mysli tlenek olowiu z pokostem nie te czerwone farby
    > obecnie sprzedawane.
    Temat wraca niczym bumerang. Pewne przyzwyczajenia ludzi do farb
    antykorozyjnych pigmentowanych Pb3O4, a więc minią ołowianą powodują
    takie pytania. Pigmenty ołowiowe, podobnie jak i inne wyroby z Pb
    zostały ograniczone i wycofane ze stosowania. Farb miniowych nie ma na
    rynku obecnie wcale, chyba, że czarna strefa.
    Nieźle się sprawdzają farby reaktywne typu Polrust, albo CorrActive.
    Kluczem do sukcesu nie jest farba ale przygotowanie powierzchni.
    Niedokładnie wyczyszczona powierzchnia pomalowana farbą
    super-ekstra-ultra skoroduje za rok, a dobrze wyczyszczona pomalowana
    zwykłym Unikorem wytrzyma 4 lata.
    Jacek