  • Data: 2013-02-13 17:12:27
    Temat: Re: Modernizacja starego układu co.
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:a59c139c-1584-48f9-9f66-f1fb3110913a@googlegrou
    ps.com...

    > A co z tego ze bedzie musiał dostarczyc wiecej mocy? Nic. To nic nie
    > kosztuje wiecej, ani nie jest problemem technologicznym.

    Faktycznie, określenie "moc" użyłem może niefortunnie, zakładając z góry, ze
    rozumiesz o co mi chodzi. Oczywiście nie chodziło mi o moc jako taką, ale o
    energię, którą ściany ją tracą w okresie obniżonej temperatury. Tę energię
    trzeba później w okresie podwyższonej temperatury uzupełnić i dlatego
    grzejnik musi grzać ze zwiększoną mocą. Niestety to włąśnie kosztuje.
    Reasumując: Obniżanie temperatury w nocy, nie przynosi zakładanych
    oszczędności.

    > Nie doświadczyłem nigdy poczucia braku komfortu siedząc koło zimnego
    > kaloryfera w ciepłym pokoju. No ale jak mówisz to subiektywne, moze ktos
    > odczuwa.

    Ja dość często się spotykam z takimi opiniami użytkowników.