    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <511bed6e$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <511d23d1$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <511d3b06$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <511d5df6$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <511d6776$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    Subject: Re: Modernizacja starego układu co.
    Date: Fri, 15 Feb 2013 16:58:31 +0100

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:49e7ef93-8e2b-4508-bd9f-19b2bb15d8ff@googlegrou
    ps.com...
    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 23:38:45 UTC+1 użytkownik uzytkownik
    napisał:

    > No ale co mam ci wytłumaczyc jak nie znam twojego budynku, lokalizacji
    > czujników , kaloryferów, sterowników itd.
    > A nawet gdyby to mi napiszesz ze wyssałem z palca.
    > A poza tym ty właściwie cały czas dobrze kombinujesz, tylko troche
    > zamieszałes z mechanizmem fizycznym.
    > Myśle ze co miałem powiedziec o tych mechanizmach to powiedziałem.

    Moim zdaniem nie ma to totalnie znaczenia aby wyciągnąć prawidłowe
    wnioski: dlaczego po kilkunastogodzinnym wychładzaniu domu z ok. 23 do
    20 stopni, przez cały wieczór odczuwało się dyskomfort cieplny, choć
    zadana temperatura w domu została osiągnięta.

    Dam Ci jeszcze większą zagadkę:

    Wczoraj po ponownym rozpaleniu kotła węglowego o godzinie 17-tej,
    temperatura wody w obiegu CO ok. godziny 23.00 osiągnęła 58 stopni.
    W salonie otwartym na przedpokój na piętrze, gdzie jest najwyższy
    komfort cieplny, temperatura wynosiła 22,8 stopnia (pomiar mierzony na
    sterowniku).
    W sypialni 19,2 stopnia.
    Temperatura na zewnątrz 1 stopień.
    Zdecydowanie wszyscy odczuwaliśmy chłód, a w sypialni wręcz było zimno.

    Sterowniki mierzące temperatury stoją na meblach w salonie i w sypialni,
    ale temperatury do regulacji są odczywtywane z dodatkowych czujników,
    które umieszczone są w przedpokoju na ścianie. Wszystko działa
    bezprzewodowo. Niestety na sterownikach nie ma możliwości podglądu
    temperatur z dodatkowych czujników. Są tylko odczyty temperatur
    miejscowych (tam, gdzie stoją sterowniki), ale te odczyty nie mają
    żadnego wpływu na regulację.

    Niestety nie zwróciłem uwagi do ilu się obniżyły w salonie i w sypialni
    temperatury przed godziną 17-tą, ale z całą pewnością w salonie nie
    spadła poniżej 20 stopni, kocioł gazowy nie wystartował.

    Dzisiaj w chwili obecnej.
    Temperatura wody w obiegu CO 38 stopni.
    Temperatura w salonie 22,4 stopnia.
    Temperatura w sypialni 19,0 , a w trakcie pisania tego posta spadła do
    18,8 stopnia (akurat byłem tam przed chwilą).
    Temperatura na zewnątrz 2 stopnie.
    Obecnie w salonie jest przyjemnie ciepło, a w sypialni choć chłoniej nie
    odczuwa się zimna i bez problemu można dzisiaj chodzić w krótkich
    spodenkach i koszulce z krótkim rękawem. Tak jest zawsze, kiedy kocioł
    węglowy pali bez przerwy.

    Grzejąc kotłem węglowym nie stosuję dobowego obniżania temperatury.
    Temperatura spadła tylko dlatego, że w kotle węglowym zabrakło węgla i
    wygasło, a ja nie miałem czasu rano aby rozpalać. Postanowiłem, że do
    mojego powrotu do domu rolę grzewczą przejmie kocioł gazowy.