    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@g...com>
    <5d440a3d$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <b...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <b...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <e...@g...com>
    Date: Sat, 3 Aug 2019 00:26:43 +0200

    Lisciasty pisze:

    > Hm faktycznie zapędziłem się. To musi być odnawialne, gaz też może
    > być ale bio.

    No więc właśnie, znajomy ma biogazownię. Taką niedużą, 2 MW. Kotłują
    tam dwa tłokowe motory, każdy wielkości kawalerki. Oprócz prądu robią
    sporo ciepła, z którym nikt nie wie co robić. Powstatł pomysł, by gaz
    rozprowadzić wśród okolicznego chłopstwa, niech sobie kogenerują. Ale
    żeby wpuścić do sieci, gaz musi być wysokometanowy. Kombinowaliśmy
    więc przy wzbogacanieu tego gazu, ale nijak to się nie spina.

    > Można spróbować to zgłosić jako kogenerator biogazowy, może nikt
    > się nie kapnie :] Albo założyć sobie małą instalację foto i zgłosić
    > normalnie, a tego gazoklamota podłączyć tak trochę "na Polaka".
    > Będzie sobie chodził i robił prund i nikt nie powinien się doczepić.

    Jeśli "na Polaka", to ja już bym wolał pójść w jakiś bufor. Nocą kupuję
    tani prąd, a w dzień wpuszczm drogi do sieci.

    Jarek

    --
    Lecz gdy spłynie mrok wieczorny
    Typem staję się upiornym: