    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Montaż okien - ciepły
    Date: Mon, 21 Jan 2013 15:42:54 +0100

    > Jestem podobnego zdania. Do montażu należy jedynie brać dobrą, gęstą po
    stwardnieniu pianę, pilnować, aby nie zwietrzała przez następne tygodnie i przede
    wszystkim trzymać się zasad. Dla tego napisałem "podobnego zdania". Otwór nie może
    być zbyt mały. Piana mam za zadanie przenosić wszelkie naprężenia, a jej zbyt mała
    ilość może spowodować odspojenie. Mamy wtedy ładny mostek. Zwrócić uwagę należy
    również na montaż parapetów. Przy tej czynności często majstry dłubią niemiłosiernie
    pianę zastaną, a nie są wstanie jej potem uzupełnić. Dla tego warto po skończonej
    robocie uszczelnić styk okna z parapetem wewnętrznym, a po jakimś czasie schylić się
    i zajrzeć pod zewnętrzny. Często można tam zastać szczeliny na pół palca(oczywiście
    mam na myśli wszelkie parapety metalowe, plastiki itp, a nie klinkier. Ten tak nie
    pracuje.).

    Chyba tak się właśnie skończy. Tradycyjny montaż i od razu folia
    zabezpieczająca, albo ocieplenie - przynajmniej w szpalety (coby pianka
    słonka nie widziała).
    Słyszałem, że policzone wszystko jest na około 20mm w okół okna, więc
    pianki wejdzie trochę. Zakontraktowany jest Soudal, podobno jest bardzo
    dobra i nie tworzy pęcherzy.

    Zastanowiły mnie jeszcze jedno. Każą odklejać folię zabezpieczającą
    najlepiej od razu po montażu, inaczej może zwulkanizować do plastiku i
    nie będzie się jej dało odkleić. Hmm... myślałem że zostanie do tynkowania.

    Miłego.
    Irek.N.