    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Montaż pustaków szklanych
    Date: Thu, 3 Sep 2009 10:48:59 +0200

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d9ca24bb-a16f-4d70-acbe-5f9eee6410b3@g31g2000yq
    c.googlegroups.com...
    >Ty Kris popadasz w drugą skrajność (względem Kikiego). Dla Ciebie
    >wszystko jest OK. Pewnie nawet brak zbrojenia w wieńcach.

    Może i masz racje. Ja po prostu sporo na swojej budowie mam zrobione inaczej
    jak w książkach piszą i nic złego się nie dzieje.
    Posadzkę mam niepolewaną , niezbrojoną siatką i nie pęka. Kafle na niej mam
    klejone zwykłym klejem(pomimo podłogówki) bez dyletacji itp i nie pękają
    Okna mam montowane na pianke nie trójwarstwowo i nic złego sie nie dzieje.
    Gruntami do farb też się zbytnio nie przejmowałem zamiast "systemowych"
    kupowałem zwykłe- i farby ze ścian nie odpadają.
    Zamiast "spoiny do regipsów" czy cos w tym stylu za 14 zł tuba kupowałem
    zwykły akryl za kilka zł tuba. Spełnił swoją role doskonale.
    Strop i wieniec nie wibrowany mam niestety i też się trzyma. Teraz robię
    podjazd z kostki robię go na kilkunastocentymetrowej warstwie kruszywa z
    cementem. W książkach i na grupie pisza że tzreba kruszywa itp na
    80cm(przemarzanie) Ja zrobie tak jak zrobię i wiem ze nic się nie stanie bo
    widziałem mnóstwo tak zrobionych podjazdów.
    Teraz normą jest podobno 20cm styro- ja mam 12cm a koszty za ogrzewanie nie
    powodują u mnie palpitacji serca.
    Klamkę mam z trzpieniem metalowym i pomimo tak okropnego mostak termicznego
    w korytarzu mam ciepło;)))
    Takich przykładów moge podac sporo- czy to fuszerki? Ja uważam że nie- jest
    to po prostu zrobione inaczej jak marketingowcy w książkach zalecają. A
    autorzy współczesnych książek i poradników budowlanych to mam wrażenie że na
    żadnej budowie nie byli.

    >oczywiście codziennie ekipie trzeba piwko przywozić i grila robić. No
    >i krzesełka też trzeba rozstawić, bo przecież pić na stojąco nie
    >wypada. Każdy kto choć trochę się z tym nie zgadza to jest paranoik i

    Nie wysmiewam takiego zachowania. Sam wielokrotnie pisałem że za fuszerki
    nie płacic. Powinno być zrobione nie tak jak w ksiązkach piszą tylko tak
    jak inwestor chce. I jak kazałeś dać pręty a nie dali to pogonić ich i nie
    zapłacić. Tu sie z Tobą zgadzam. Tylko uważama że czasami te przykładowe
    pręty czy dylatacje to takie widzimisie inwestora- w niczym to nie pomoże,
    zaszkodzić też pewnie nie zaszkodzi ale komplikuje prace i powoduje spiecia
    na lini ekipa- inwestor.
    Kiki pewnie jak by sie dowiedział ze mu posadzek wodą nie polewali to by te
    posadzki skuł i robił od nowa. Ja mam niepolewane i nie skuwałem i sa dobre.
    Ale jak inwestor przewrażliwiony czy pedantyczny to wtedy spięcia na budowie
    sa nieuniknione

    >tyle. Wyśmiać go. A co się tu będzie na grupie pytał paranoik jeden.
    >Ta grupa to jest przecież tylko dla robopochwalców. Nic samem u nie
    \>wolno zrobić, wszystko muszą zrobić robotnicy i to tak jak chcą. Co tu
    >jakiś, tfu, inwestor będzie się na budowie panoszył.

    A wprost przeciwnie. Uważam że sporo mozna zrobic samemu.
    Budowa domu to rzecz w miarę prosta, i jak jest wolny czas to można z
    przyjemnościa pewne rzeczy zrobić.
    Instalacje, panele, malowanie, zabudowy- to czynnosci proste do wykonania i
    jak ktoś nie ma dwóch lewych rąk to robi to samemu- ma pózniej za to ogromna
    satysfakcję.

    Kris