    From: "Maniek4" <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mróza konstrukcja dachu
    Date: Tue, 6 Jan 2009 18:05:33 +0100

    Użytkownik "tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:2191.0000015b.4963840b@newsgate.onet.pl...

    > Przez przypadek ogladalem jakis film reklamowy tego jednego z wiekszych
    > tartakow w Polsce.

    Organizacyjnie tylko: nie wycinaj autora postu podczas odpisywania, bo nie
    wiadomo komu odpisujesz.

    > I na podstwie tego co widzialem, co, jak i z czego oni to robia oraz
    > swojej
    > wiedzy, takiego rozwiazania jak Ty polecasz, ja NIE polecam.
    [...]
    > Tu w Hameryce jest to wyraznie i bez zadnych tajemnic opisywane, sa
    > specjalne
    > restrykcyjnie przestrzegane przepisy zabraniajace stosowanie tego drewna
    > wewnatrz budynkow.

    Jezeli prawda jest to co piszesz, to mysle ze Sen moze domagac sie pokrycia
    kosztow wymiany dachu w jego domu.
    U nas w Polsce takie srodki sa bardzo szczegolowo opisywane, lacznie z
    srodkami ochrony, metodami uzycia i konkretnym przeznaczeniem. Sa tez nie
    latwe do kupienia. Sam kiedys kupilem cos takiego, tj. ipregnat Antox S
    bodajze, bo w Muratorze napisali ze nadaje sie do wewnatrz. Jednak na
    opakowaniu producent napisal, ze nadaje sie do wewnatz, ale w skansenach,
    gdzie nikt nie przebywa dluzej niz iles tam, a ja chcialem wymalowac tym
    cala chalupe drewniana z zewnatrz. Producent zgodzil sie to wymienic na cos
    innego.
    Mysle zatem, ze to nie wina Sena, a tartaku ktory nie poinformowal go o
    przeznaczeniu drewna i sprzedal mu to z premedytacja wiedzac prawdopodobnie
    do czego ma byc uzyte.
    Co do autora, to powinien pewnie pojsc do tego tartaku i spytac o swiadectwa
    dopuszczenia, atesty i takie tam. Oczywiscie faktura zakupu pewnie okaze sie
    dosc istotna. Jezeli okaze sie ze jest jak pisze Tornad, to tartak moze miec
    cieplo.

    Pozdro.. TK