    From: "Maniek4" <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mróza konstrukcja dachu
    Date: Tue, 6 Jan 2009 18:42:29 +0100

    Użytkownik "tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:2191.00000161.49638f51@newsgate.onet.pl...

    > Czytam Wasza polemike z Mankiem i bezstronnie musze przyznac racje
    > Mankowi.
    > Pare zdan uzasadnienia.

    Powiem szczerze, ze nie liczylem na taki zaszczyt, bo nie o racje tu chyba
    chodzilo, a Twoje posty traktuje z nalezyta pokora.

> [...]
    > ladunek ujemny a podloze dodatni i woda siedzaca w kapilarach
    > elektrokapilarnie jest przez nie wyciagana na powierzchnie... To tylko
    > jeden z
    > przykladow, ze nikt nie wiedzial jak to dziala, na jakiej zasadzie, ale
    > dzialalo wiec sie to stosowalo.
    > Krokwi, dech, wiezby nie impregnowalo sie w ogole. Nie wiem czy byles
    > kiedys
    > na strychu w czasie upalu i prazacego prostopadle do pokrycia slonca? Jak
    > zaliczysz, to wtedy sam zrozumiesz dlaczego impregnacja wiezby jest zbedna

    Ja mam taka chalupe na wlasnosc. Skutek uboczny zrobienia z siebie rolnika,
    by nie isc do wojska. Takie byly czasy.
    Chalupa cala z bala, w tym roku ocieplilem to welna, obilem deskami i takie
    tam. Pare lat temu wyszlifowalem wewnatrz i polakierowalem sciany. Wyglada
    jak dla mnie rewelacyjnie. Gdyby nie robale i sciana od zachodu pewnie byla
    by jak nowa. Wapna na scianach z zewnatrz nie zauwazylem, ale wewnatrz w
    kuchni i jednym pokoju, gdzie parowano ziemniaki dla swin, owszem warstwa
    jakby wapna byla. Ciekawe, znow czegos sie dowiedzialem. :-))

    > Nasmiewasz sie z braku izolacji fundamentow... To tez wyzsza szkola jazdy,

    Jesli chodzi o mnie to nie o to chodzi, ze sie nasmiewam. Co innego sciany
    piwnic, a co innego sciany fundamentow. Nie wiem czy zauwazyles panujaca
    wszech obecna paranoje wyciagania glownie pieniedzy z ludzi. Kris ma racje,
    jednym z zadan tzw. 4P (price, place, product, promotion) marketingu jest
    kreowanie potrzeb. Po co? Po to zeby zarobic. A np. nie wiem kiedy majace
    sie zwrocic ocieplenie styropianem grubosci 20cm, czy wspomniane wczesniej
    przezemnie izolacje fundamentow. O ile przy scianach piwnic nie mamy co
    dyskutowac, o tyle bez zasadne wydaje mi sie okrecanie fundamentow drogimi
    foliami pod rygorem rozwalenia sie wszystkiego chyba juz po roku. Z historii
    widzimy, ze tak wcale nie jest i tyle.
    No to chyba tyle.

    Pozdro.. TK