  • Data: 2016-06-14 15:19:26
    Temat: Re: NTG? Telewizoir, projektor
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-06-14 o 15:09, Adam Sz. pisze:
    > Kwestia co to za dom i jak bardzo sie angazujesz, szczegolnie w ogrod.
    > Jak chcesz porzadny trawnik to na sama wode wydasz tyle, co czynsz
    > w bloku za kawalerke :-)

    Jak już pisałem gdzieś tam wcześniej - Ty masz szczególne oczekiwania
    wobec zieleni czy trawnika w okół domu. Mówimy o takim sobie jakimś tam
    przeciętnym życiu w domu, z podstawowym trawnikiem, który jakoś daje
    radę (dla Ciebie pewnie już ściernisko ;) ) i bez szczególnych
    zachcianek i wydziwiań. Bo to są w sumie rzeczy dodatkowe, które w domu
    możesz mieć/robić, ale nie są niezbędne i przede wszystkim nie powinny
    być wliczane do kosztów życia w domu przy robieniu zestawienia
    dom-mieszkanie. Bo najzwyczajniej nie musisz mieć super trawnika przy
    chacie, tak samo, jak go nie miałeś przy swoim mieszkaniu.

    > Ja mam ~500m2 trawnika o ktory dbam szczegolnie (reszta to trawa pod sadem
    > etc - tam nie nawoze i nie podlewam). W miesiacu letnim wypadaloby go
    > podlewac co 3 dni czyli 10 razy. Liczmy 8 bo moze deszcz te dwa razy spadnie.
    > Na 1m2 lejesz 10l wody czyli na 500m2 = 5m3, czyli w moim przypadku (5pln / m3)
    > = 25 pln. Razy 8 = 200 pln miesiecznie za sama wode :) Do tego utrzymanie basenu
    > chemia, nawozy, koszenie.

    Ja mam np. własne ujęcie wody. Więc kosztowałoby mnie to jedynie tyle co
    prąd do hydroforu.

    > I jakos szczegolnie nie widze w tym nic zlego - zyje sie po to zeby wydawac
    zarobiona
    > kase i cieszyc sie zyciem. Mnie cieszy moja wlasna, zielona i prywatna
    > przestrzen i za zadne pieniadze nie zamienilbym tego na mieszkanie w bloku,
    > czy kamienicy.

    A tiu akurat się w pełni zgodzę. Chodzi mi jedynie o to, że do takich
    porównań trzeba wziąć "dom średni" i jego koszty, a nie taki, gdzie masz
    pasję do trawników albo masz jakieś inne spaczenie, w którym się
    realizujesz i wydajesz na to krocie. Plus za to dodatkowy dla domu, że
    umożliwia realizację tych pasji.

    Pzdr
    --
    /__/_* /