  • Data: 2015-12-06 15:28:25
    Temat: Re: Naped bramy - listwa zebata.
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-06 o 12:28, Uzytkownik pisze:

    > Osobiście jednak radzę zamontować te tulejki, bo w samym profilu
    > będziesz miał za mało gwintu, a mocując na przestrzał śrubą i nakrętką z
    > czasem będzie się luzować, a zębatka się szybciej się wyrobi, bo będzie
    > nierówno pracować.
    > Plastik faktycznie jest twardy jeżeli chodzi o przekładnię i co
    > ciekawsze o wiele ciszej pracuje, ale jednocześnie zbyt elastyczny i
    > powoduje, że śruba będzie wyginana i będzie działała jak łom wgniatając
    > łeb śruby coraz bardziej w plastikową zębatkę. Tulejka natomiast
    > stabilizuje śrubę i powoduje, że będą występowały głównie siły
> [...]

    To prawda. Montaz na tulekach wydaje sie najlepszy, tylko kuzwa najpierw
    cynkowanie, pozniej spawanie zle mi sie kojarzy i chcialbym tego
    uniknac. Juz przy slupkach widze, ze nie wszystko da sie przewidziec i
    nie obylo sie bez spawania. Nie wiem co sie dzieje z ocynkiem wewnatrz
    rury, bo z zewnatrz da sie to zabezpieczyc.

    Pozdro.. TK