  • 1. Data: 2015-12-05 21:51:52
    Temat: Naped bramy - listwa zebata.
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    Uszanowanie.

    Etap szukania napedu do bramy przesuwnej. Zastanawiam sie nad listwa
    zebata plastikowa czy jak by jej tam nie zwali ze wzgledu na montaz jej
    do bramy. Listwa ma odsadzone uchwyty, dzieki ktorym montuje sie ja
    wkretami. Poniewaz brama jest ocynkowana to nie chcialbym juz nic do
    niej spawac.
    Pytanie: czy ktos uzytkuje podobna listwe i czy sa z nia jakies problemy?
    Przewidywany naped to FAAC 740.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2015-12-06 00:20:26
    Temat: Re: Naped bramy - listwa zebata.
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 21:51:49 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > niej spawac.
    > Pytanie: czy ktos uzytkuje podobna listwe i czy sa z nia jakies problemy?

    Mam taka z napedem hormanna - zero problemow od jakichs 4 lat. Zero oznak
    zuzycia (w tym roku robilem przeglad i bede musial wymienic jeden wozek na
    brame bo lozysko zaczyna skrzypiec, a reszta jest jak nowa).
    To niby plastik ale to cholerstwo jest twarde jak stal :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-12-06 08:13:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 21:51:49 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisa
    > Pytanie: czy ktos uzytkuje podobna listwe i czy sa z nia jakies problemy?
    > Przewidywany naped to FAAC 740.

    Ile waży Twoja brama?

  • 4. Data: 2015-12-06 10:28:24
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-06 o 00:20, Adam Sz. pisze:

    > Mam taka z napedem hormanna - zero problemow od jakichs 4 lat. Zero oznak
    > zuzycia (w tym roku robilem przeglad i bede musial wymienic jeden wozek na
    > brame bo lozysko zaczyna skrzypiec, a reszta jest jak nowa).

    Nie wymieniaj wozka tylko same lozyska. Kup FAG'a czy SKF z metalowym
    uszczelnieniem (ZZ chyba?) i bedzie git. Do wozkow zdaje sie wkladaja
    najtanszy badziew jaki jest i podejzewam, ze glownym problemem bedzie
    uszczelnienie lozysk a nie same lozyska.

    > To niby plastik ale to cholerstwo jest twarde jak stal :)

    No dzieki. Tak mi pasuje do montowania bez kombinowania z montazem
    tulejek gwintowanych.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2015-12-06 10:29:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-06 o 08:13, Kris pisze:
    > W dniu sobota, 5 grudnia 2015 21:51:49 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisa
    >
    > Ile waży Twoja brama?

    280 kg zdaje sie.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2015-12-06 12:28:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-06 o 10:28, Maniek4 pisze:

> [...]
    > uszczelnienie lozysk a nie same lozyska.

    > No dzieki. Tak mi pasuje do montowania bez kombinowania z montazem

    Osobiście jednak radzę zamontować te tulejki, bo w samym profilu
    będziesz miał za mało gwintu, a mocując na przestrzał śrubą i nakrętką z
    czasem będzie się luzować, a zębatka się szybciej się wyrobi, bo będzie
    nierówno pracować.
    Plastik faktycznie jest twardy jeżeli chodzi o przekładnię i co
    ciekawsze o wiele ciszej pracuje, ale jednocześnie zbyt elastyczny i
    powoduje, że śruba będzie wyginana i będzie działała jak łom wgniatając
    łeb śruby coraz bardziej w plastikową zębatkę. Tulejka natomiast
    stabilizuje śrubę i powoduje, że będą występowały głównie siły
    ścinające, a nie wyginające.

  • 7. Data: 2015-12-06 15:28:25
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-06 o 12:28, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > łeb śruby coraz bardziej w plastikową zębatkę. Tulejka natomiast
    > stabilizuje śrubę i powoduje, że będą występowały głównie siły

    To prawda. Montaz na tulekach wydaje sie najlepszy, tylko kuzwa najpierw
    cynkowanie, pozniej spawanie zle mi sie kojarzy i chcialbym tego
    uniknac. Juz przy slupkach widze, ze nie wszystko da sie przewidziec i
    nie obylo sie bez spawania. Nie wiem co sie dzieje z ocynkiem wewnatrz
    rury, bo z zewnatrz da sie to zabezpieczyc.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2015-12-06 15:36:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W plastiku potrzebna jest stalowa tulejka przez ktora przykreca sie sruba. Dlugosc
    tulejki ze dwie dziesiate milometra mniejsza niz grubosc listwy. Jak jest tulejka to
    sie nie wygina ani nie luzuje.

  • 9. Data: 2015-12-06 20:13:10
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > W plastiku potrzebna jest stalowa tulejka przez ktora przykreca sie sruba. Dlugosc
    tulejki ze dwie dziesiate milometra mniejsza niz grubosc listwy. Jak jest tulejka to
    sie nie wygina ani nie luzuje.

    Fakt nie luzuje, bo metalowe tuleje stosuje sie glownie jako dystans
    zabezpieczajacy przed zgnieceniem elementow plastikowych lub uszczelek.
    Dzieki nim polaczenie mozna dokrecac wiekszym momentem tam gdzie sa
    drgania itp.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2015-12-06 20:38:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-06 o 15:28, Maniek4 pisze:

> [...]
    > przewidziec i nie obylo sie bez spawania. Nie wiem co sie dzieje z
    > ocynkiem wewnatrz rury, bo z zewnatrz da sie to zabezpieczyc.

    Ale o jakich tulejkach piszesz?
    Ja mam na myśli ocynkowane nitonakrętki
    http://www.kastal-sklep.com.pl/zdjecia_artykuly/243.
    jpg , które się
    montuje bez spawania. Wkładasz w wywiercony wcześniej otwór, zaciągasz
    kleszczami https://www.youtube.com/watch?v=MYLCwQS1Pqk lub ręczną
    http://www.scellit.com/pl/index.php?page=p_outils_se
    rtir&npage=E612NH&m=2&menu=outils-sertir
    i gotowe.
    Jak nie masz takich narzędzi to wystarczy hartowana śruba z nakrętką,
    dwa klucze płaskie i trochę smaru
    https://www.youtube.com/watch?v=-wmpASZYat8
    Otwór po wywierceniu możesz spryskać ocynkiem w sprayu, choć ocynk z
    nitonakrętki powinien zabezpieczyć ten otwór przed korozją.

    Myślałem, że Tobie także chodzi o te nitonakrętki.