    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 20 Jun 2014 05:01:49 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Napęd do bramy przesuwnej - jaki zapas mocy
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 czerwca 2014 11:53:43 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Tak sobie myślę ze kupujący zaakceptował zapis że ma gwarancję pod warunkiem
    autoryzowanego montażu i tylko wtedy ona obowiązuje. Ale pewien nie jestem a szukać w
    przepisach ochoty nie mam

    Tez mnie to ciekawi, musialbym brata podpytac. Choc w sumie jest niezgodnosc
    towaru z umowa ktora daje wiecej praw i mozliwosci konsumentowi wiec ta
    gwarancja to "pic na wode" i mozna ja spokojnie olac cieplym moczem.

    A ciekawi mnie bo wlasnie skonczylem robic kuchnie - kupilem plyte indukcyjna
    i piekarnik - oba zakonczone przewodami, nie wtyczkami, co w teorii wlasnie
    wymaga podlaczenia przez elektryka z uprawnieniami, inaczej trace gwarancje.
    Oczywiscie zeby podlaczyc trzy przewody na krzyz nie chcialo mi sie wzywac
    elektryka i zrobilem to sam - zastanawiam sie tylko co bedzie jak mi sie
    cos zepsuje. Pewnie powolam sie na niezgodnosc towaru z umowa, w ostatecznosci
    jakis znajomy elektryk bedzie musial podbic z data wstecz :)

    > A konieczność płatnych przeglądów aut np. jako warunek nie utracenia gwarancji?

    Kiedys sie interesowalem bo chcielismy kupic nowe auta do firmy i zalozyc
    w znajomym zakladzie do nich instalacje LPG. Teoretycznie powoduje to
    utrate gwarancji bo jest ingerencja w silnik. W praktyce tak nie jest -
    musieliby udowodnic, ze montaz LPG wplynal na dana usterke. No bo co ma
    instalacja LPG do np. padnietych hamulcow? ;) Podobnie jest zapewne z
    przegladami gwarancyjnymi. Jezeli na przegladzie wymieniaja olej, a Ty
    zatrzesz silnik no to nie masz sie co nawet szarpac o naprawe. Ale jezeli
    zacznie Ci wychodzic rdza na zderzaku to nie ma to zadnego zwiazku przyczynowo -
    skutkowego z brakiem tego przegladu i IMHO gwarancja na lakier dalej
    obowiazuje.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.