eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNaprawa bramy garażowej segmentowej › Re: Naprawa bramy garażowej segmentowej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!goblin3!goblin2!goblin.stu.neva.ru!cyclone01.ams2.highwind
    s-media.com!voer-me.highwinds-media.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.hi
    ghwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newsho
    sting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <d...@g...com>
    <kjotp0$2i9$1@news.dialog.net.pl>
    Subject: Re: Naprawa bramy garażowej segmentowej
    Date: Mon, 8 Apr 2013 08:03:10 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    X-Antivirus: avast! (VPS 130407-1, 2013-04-07), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 27
    Message-ID: <51625da4$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1365400996 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1266 80.55.236.85:1482
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2800
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:467912
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    news:kjotp0$2i9$1@news.dialog.net.pl...
    >Nie wiem jaką masz konstrukcję bramy, ale w przypadku bramy ze zwijaną
    >sprężyną istotne jest dobranie jej wstępnego napięcia tak, aby równoważyła
    >(cześciowo-całkowicie, to też zależy) ciężar skrzydła.
    >Pytałem o to gościa montującego moją bramę - to jest parametr (w sensie
    >ilość obrotów napięcia wstępnego) dostarczany do każdej projektowanej
    >bramy. Zależy pewnie od masy skrzydła, wysokości, ilość i wielkość sprężyn
    >też jest dobierana.
    >Nie znam się na tym - nigdy nie zakładałem, jedynie podpytywałem montera,
    >ale wychodzi mi, że straciłeś właśnie to napięcie wstępne.

    U mnie w bramie Wiśniowski ta sprężyna w fabryce jest odpowiednio ( w
    zależności od przeznaczenia do jakiej bramy) naprężana czyli zwijana i po
    odpowiednim naprężeniu jest przemalowana wzdłuż żółtym paskiem farby. To po
    to aby przy montażu lub w razie konieczności rozwinięcia sprężyny, ponowne
    jej skręcenie było ułatwonie. Powinna byś skręcana do momentu aż przy
    zamkniętej bramie żółta linia na sprężynie znów będzie cała widoczna. Z tym
    że jest to zadanie dla kogoś z siłą w rękach i rozumem w głowie jeśli nie
    chce stracić kilku palców. Ja to robiłem bo przy montaży napędu z pewnych
    przyczyn musiałem na chwilę zwolnić obie sprężyny, to pomagałem sobie dwoma
    stalowymi prętami które wsuwać należy w odpowiednie otwory w cylindre na
    końcu sprężyny. Jednym się kręci, drugim blokuje, i tak na zmianę. Nie było
    lekko samemu ale dałem radę.

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1