    From: <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nawiew do kotłowni
    Date: Thu, 31 Oct 2013 11:30:11 +0100

    Użytkownik "Max" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5272269d$0$2188$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam.
    >
    > W jaki sposób zrealizowaliście nawiew do kotłowni na paliwo stałe, tak aby
    > zimą nie wychładzało kotłowni ?

    U znajomego jest to dziura przez ścianę na wylot i dwie okrągłe kratki.

    > Osobiście myślę o zetce. Tylko nie wiem, czy prowadzić ją po elewacji
    > zewnętrznej - będzie zakryta styropianem ocieplenia - czy też wewnątrz
    > kotłowni po ścianie ( kotłownia jest mała więc staram się w niej jakoś
    > wszystko pomieścić )?

    A co ci da zetka. Zetka nie będzie działać jako wlot powietrza bo
    grawitacyjnie będzie próbowała raczej wiciągać powietrze z kotłowni niż je
    tam dostarczać.

    > Przy wariancie II - ponieważ u siebie będę miał drewniany strop(
    > parterówka dwuspadowa ) , zastanawiam się czy wlot zetki nie wyprowadzić
    > na zewnątrz nad wieńcem ( nie trzeba wtedy kuć otworu w ścianie ) ? Między
    > wieńcem a deskowaniem dachu jest na razie pusta przestrzeń około 25 cm (
    > docelowo pójdzie tam ocieplenie ).

    Zrobisz wywietrznik a nie doprowadzenie do kotłowni.

    Zapytaj pierwszego lepszego kominiarza zanim cokolwiek zrobisz bo potem
    będzie zgrzyt przy odbiorze kominiarskim.