    From: "MarekPasek" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nie chc mi odebra gazu :)
    Date: Wed, 13 Nov 2013 16:32:09 +0100

    Ariusz <a...@p...onet.pl> typed:

    > Dokładnie jak piszesz gaz - robiony jest na osobne pozwolenie i musi być
    > kier. budowy. Robi zgłoszenie zakończenia robót i tyle.

    Nie trzeba uzyskać decyzji o pozwoleniu na budowę przyłączy, bez względu na
    to, czy są związane z jakimś obiektem budowlanym, czy prowadzą do
    niezabudowanych działek. Można je zbudować nawet bez dokonania zgłoszenia. A
    wiec i nie potrzeba dokonywania odbioru.

    Zmiany te wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane z 28 lipca 2005
    roku, która obowiązuje od 26 września 2005 r. Według wcześniejszego stanu
    prawnego z konieczności uzyskania pozwolenia na budowę była zwolniona budowa
    przyłączy elektroenergetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych,
    cieplnych i telekomunikacyjnych - ale tylko prowadzących do budynków.

    Obecnie w art. 29 ust. 1 pkt 20 Prawa budowlanego jest mowa ogólnie o
    budowie przyłączy. Zwolnienie obejmuje więc również te, które mają być
    doprowadzone do niezabudowanej jeszcze działki budowlanej. Rozszerzenie
    zwolnienia jest korzystną zmianą dla inwestora.