eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi › Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-26 00:17:27
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.12.2010 14:04, Jan Werbinski (uparcie i złośliwie nie
    oznaczający crosspostów) pisze:

    > Wychodzi na to, że dla domu się nie opłaca. Drogi gadżet. Snobizm.
    > Dowartościowanie się przed sąsiadami.

    Są różne "solary" - w tym opracowaniu cena jakaś kosmiczna za coś, co
    właściwie jest tylko nieco bardziej wyrafinowaną wężownicą montowaną na
    dachu.

    I pytanie: po cholerę ten płyn roboczy ma być wymieniany?? To pewnie coś
    w stylu borygo czy innego petrygo (jeśli ma być całoroczne) i o ile
    gdzieś nie zacznie ubywać, może sobie krążyć bez końca.

    Swoją szosą też myślałem o "solarach", ale o wariancie maksymalnie
    uproszczonym, na lato i inne ciepłe okresy: zwykły ciemny wąż ze zwykłą
    wodą, prosto do użycia do mycia. Dodatkowe pompy (obiegowe) też odpadają.

    Koszt inwestycji niewielki - a potem działa "za darmo".