eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi › Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Date: Fri, 31 Dec 2010 00:09:15 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom,pl.pregierz
    Subject: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    s.pl> <if4cin$ceg$1@mx1.internetia.pl>
    <e...@b...huge.strangled.net> <if85on$3iu$1@news.onet.pl>
    <if9lvr$dbn$1@mx1.internetia.pl>
    <4d186134$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <if9r4d$eb2$1@mx1.internetia.pl>
    <4d187505$0$2422$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d187b65$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d1886a2$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d188ed8$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d18941a$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > Bateria aby mieszała prawidłowo musi mieć na wejściu ciepłej wody temp
    > minimum 50-55stC. W początkowej fazie zaraz po nagrzaniu zbiornika
    > owszem masz nagrzany do 75StC ale im więcej wody pobierasz tym niższa
    > temperatura na jego wyjściu. Pisałem o tym wyżej.

    Ale widzisz - to prawidłowe działanie baterii czy mieszalnika
    termostatycznego nie jest zerojedynkowe.. Powyżej 55 stopni mają
    obowiązek praktycznie na bieżąco reagować i nie puszczać wody o
    temperaturze niebezpiecznej. Poniżej zaczynają wykazywać zwłoczność tym
    większą im niższa temperatura ciepłej wody. Załóżmy że ustawiliśmy
    temperaturę wyjściową na 42 stopnie - całkiem miły ciepły prysznic. Jak
    ciepła woda ma osiemdziesiąt stopni wprost z termy pracującej na pełnych
    parametrach to reakcja jest natychmiastowa - dostajemy 42 stopnie z
    możliwością kilkustopniowego wzrostu przez sekundę. Jak ciepła woda ma
    czterdzieści pięć stopni to wzrost temperatury potrwa nawet kilkanaście
    sekund - ale znów będzie tylko kilkustopniowy. A jak woda ma
    pięćdziesiąt stopni to wzrost potrwa trzy - cztery sekundy ale i tak
    temperatury bezpiecznej nie przekroczymy. Pierwszym zadaniem prostego
    mieszalnika termostatycznego jest uniemożliwienie wypływu wody o
    temperaturze niebezpiecznej - ścisłe trzymanie temperatury nastawionej
    jest zadaniem dalszym. Chcesz mieć stała temperaturę - zrób większą
    automatykę ze zbiornikami mieszającymi.

    --
    Darek